خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در صنعت آب و فاضلاب صورت گرفت:

اندازه گیری پارامترهای شیمیایی، فیزیکی فاضلاب در ۱۵ دقیقه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۴۷

برای اولین بار در کشور در تصفیه خانه فاضلاب صفائیه مبارکه پارامترهای شیمیایی، فیزیکی فاضلاب ورودی و خروجی هر ۱۵ دقیقه اندازه گیری، ثبت، مشاهده و ارسال می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور در تصفیه خانه فاضلاب صفائیه مبارکه پارامترهای شیمیایی، فیزیکی فاضلاب ورودی و خروجی هر ۱۵ دقیقه اندازه گیری، ثبت، مشاهده و ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی قبادیان افزود: دو دستگاه آنالیزور مولتی پارام‌تر به صورت غوطه ور در ایستگاه پمپاژ ورودی و حوضچه کلرزنی نصب گردیده است. وی به مزیت‌های استفاده از این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه کیفیت پساب فاضلاب که بسیار حائز اهمیت است به خوبی قابل بررسی است، چرا که تا قبل از استفاده از دستگاه آنالیزور مولتی پارام‌تر در هر ماه تنها یک نمونه از فاضلاب موجود در تصفیه خانه چگونگی پارامترهای فیزیکی، شیمیایی آن مورد بررسی قرار می‌گرفت و چون بررسی پارامترهای یک نمونه در طول هر ماه نمی‌توانست بیانگر چگونگی کیفیت پساب تولیدی در تصفیه‌خانه باشد این مهم در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با نصب این دستگاه در تصفیه خانه فاضلاب درصدد است پارامترهای شیمیایی، فیزیکی فاضلاب خروجی را به گونه‌ای کنترل نماید که پساب تولیدی مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد و قابل استفاده در زمینه‌های مورد نیاز باشد. این در حالی‌است که استفاده از این دستگاه در کاهش هزینه‌ها هم بسیار مؤثر است زیرا بررسی پارامتر‌ها با استفاده از اشعه UV انجام می‌گیرد که دیگر نیازی به استفاده از موادهای شیمیایی نیست همچنین نیروی انسانی زیادی درگیر بررسی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه بودند که با انجام این امر دیگر نیازی به پرداخت هزینه بابت بکارگیری نیروی انسانی در این زمینه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز