خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد:

ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌های دولتی یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۵۱

باید امیدوار باشیم که در سال جاری خدمات ارائه شده به بیماران در بیمارستان های دولتی ارتقا یافته و با کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی، خواسته مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تحقق پیدا کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دومین همایش تصویربرداری غیر تهاجمی در بیماری‌های قلبی عروقی با نگرش بیشتر به محدودیت‌ها و چالش‌ها که به همراه معرفی سونوگرافی ریه برگزار شد گفت: می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال جاری بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه شده به بیماران را ارتقا بخشیده و با کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی، خواسته مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمید صانعی؛ با اشاره به طرح جدید دولت برای کاهش سهم بیماران در هزینه‌های پرداختی تصریح کرد: در این طرح بیماران ۱۰درصد هزینه‌ها را در بخش دولتی و همچنین برای روش‌های تشخیصی پرداخت می‌کنند و بالطبع کم شدن سهم بیماران در پرداخت هزینه روش‌های تشخیصی به بهبود این روش‌ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرار بود ۳ هزار میلیارد تومان از مبحثهدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت و درمان اختصاص پیدا کند که این اتفاق رخ نداد و از این رو بودجه اختصاص یافته صرف پرداخت حقوق پرسنل شده و نتوانستیم کار توسعه‌ای انجام بدهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان بیان داشت: خوشبختانه مسئولان نظام به ویژه رئیس جمهوری و وزیر بهداشت اهتمام ویژه‌ای به مبحثسلامتی داشته‌اند و با بودجه‌ای که در اختیار وزارت رفاه قرار گرفته، این وزارتخانه امکان پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را پیدا کرده است.

وی افزود: با پرداخت بدهی‌های معوقه، دانشگاه‌های علوم پزشکی و به تبع آن بیمارستان‌های دولتی این امکان را به دست می‌آورند که خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند.

این فوق تخصص قلب و عروق تاکید کرد: با توجه به بودجه مناسبی که در مجلس شورای اسلامی برای وزارت بهداشت و درمان تصویب شده و همچنین اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده به این وزارتخانه، می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال ۹۳ بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه شده به بیماران را ارتقا داده و با کاهش هزینه‌های انجام شده از سوی مردم، تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده بیمار نباید رنجی بیشتر از بیمارداری داشته باشند، عملیاتی شود.

به گفته قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واریز بودجه ۶۹ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند منجر به ارتقای خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌های دولتی شود.

وی در این همایش به راه اندازی بخش رادیو ایزوتوپ تشخیصی در اصفهان اشاره کرد و گفت: وجود ۳مرکز سی تی آنژیو و ۷مرکز آنژیوگرافی دولتی و خصوصی فعال در اصفهان، فرصت‌های خوبی است که باید از آن به بهترین نحو برای تشخیص بیماری‌ها استفاده کرد.

صانعی به برگزاری همایش تصویر برداری غیر تهاجمی در بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرده و نزدیک کردن تفکرات در حوزه تشخیص بیماری‌های قلبی و کم کردن تناقضات و تنش‌های درمانی را از جمله اهداف برگزاری این همایش دانست.

همچنین دبیر علمی دومین همایش تصویربرداری غیر تهاجمی در بیماری‌های قلبی عروقی که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد اظهارداشت: در بررسی و تشخیص بیماری‌های قبلی که یکی از بخش‌های پیچیده بدن انسان هاست، روش‌های مختلفی همانند آنژیوگرافی و غیر تهاجمی مانند سی تی اسکن، کاردیوگرافی و‌ام آی آر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سید احمد میردامادی با اشاره به هدف همایش برای معرفی روش‌های تصویربرداری غیر تهاجمی تاکید کرد: در روشهای غیر تهاجمی همانند سی تی اسکن، ‌ام آی آر و کاردیوگرافی اساتیدی از تهران، مشهد و اصفهان به بیان و ارائه جدید‌ترین یافته‌های علمی در این بخش پرداختند و مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها و اینکه چگونه با کمک آن‌ها بتوانیم تشخیص بهتری در بیماری‌های قلبی داشته باشیم، مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز