خبرگزاری کار ایران

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در اصفهان تاکید کرد:

پژوهش‌های دانشجویان در راستای مشکل آب و محیط زیست اصفهان ارائه شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۵۸

رساله‌ها و پژوهش‌های دانشجویان و پژوهشگران پژوهشگاه شاخص پژوه، بایستی در راستای حل مشکلات جامعه درسطح ملی و یا لااقل حل مشکل اساسی اصفهان یعنی مشکل آب اصفهان و بحران محیط زیست باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در جمع اعضائ هیئت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان خطاب به اساتید و پژوهشگران این پژوهشگاه گفت: از نظر من اگر علوم در جامعه نتوانند مشکلات بشر را حل کنند این علم، علمی فاخر، ارزنده مثمر ثمر برای جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار سرلشکر رحیم صفوی، ادامه داد: رساله‌ها و پژوهش‌های دانشجویان وپژوهشگران پژوهشگاه شاخص پژوه، در راستای حل مشکلات جامعه در سطح ملی و یا لااقل حل مشکل اساسی اصفهان یعنی مشکل آب اصفهان و بحران محیط زیست باید باشد.

وی نقش مدیریت را در حل مشکلات کشور ضروری دانست و در ادامه گفت: بحران‌های طبیعی غیرقابل پیش بینی است. اما در این میان بحران علم، خردمندی، مدیریت، پیش بینی و آینده نگری قابل حل و رفع است.

سردار صفوی، پژوهشگاه شاخص پژوه را به حضور فعال در عرصه مدیریت بحران‌های طبیعی فراخواند و ادامه داد: حق مردم اصفهان در بسیاری از حوزه‌ها ادا نشده است و شهر اصفهان درشان مردم این شهر نیست.

وی برخورداری از آب مداوم در زاینده رود، اشتغال به کار فرزندان و داشتن امید به آینده و داشتن زندگی آبرومند را از حقوق طبیعی مردم اصفهان عنوان کرد و گفت: اصفهان قطب فرهنگی، صنعتی و امنیتی و دفاعی کشور است و آنچه همه خوبان دارند، همه در اصفهان جمع شده است.

وی حضور بیش از ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در اصفهان و ۲۰ هزار طلبه علوم دینی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه را از دیگر ویژگی‌های برجسته اصفهان عنوان کرد و گفت: فعالیت ۱۲۰ مرکز آموزش عالی در اصفهان و همچنین وجود ۷۰ هزار کارگاه خصوصی و دولتی در این شهر، کلان شهر اصفهان را در همه حوزه‌ها برجسته ساخته است.

سردار صفوی ایجاد تمدن ایران اسلامی را مستلزم گذشت یک قرن دانست و با اشاره به اینکه مکتب اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به فرهنگ ماندگار را داراست به حماسه‌ها و ظرفیت‌های دفاعی و امنیتی اصفهان اشاره داشت و گفت: اصفهان قطب دفاعی و امنیتی کشور است که در آن پایگاه‌های شکاری و موشک‌ها در آن مستقر است و این شهر بزرگ با تقدیم ۲۳۵۰۰ شهید، ۴۰ هزار جانباز و ۲۴ هزار آزاده و ایثارگر نقش بی‌بدیل و بی‌نشانی را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبات رسانده است.

وی تاکید نمود، پژوهشگاه شاخص پژوه حتی اگر، تنها بر حل مشکلات شهر اصفهان نیز تمرکز نماید، رسالت خویش را انجام داده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با یاری همگان، مشکل آب اصفهان رفع شود. قابل ذکر است در حاشیه این مراسم از چهار استاد برجسته جغرافیا که عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه هستند، تجلیل وقدردانی شد.

حضور پژوهشگاه شاخص پژوه با ۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

همچنین پژوهشگاه شاخص پژوه در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال با ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مدیریت بحران، آینده ژوهی، اقتصاد مقاومتی، مخاطرات محیطی، گردشگری، مدیریت، مهندسی عمران - زلزله، جغرافیا برنامه ریزی شهری حضور پیدا کرده است.

لازم به ذکر است، این پژوهشگاه در غرفه خود، ۱۰عنوان کتاب جدید شامل: تهدیدات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، راهبرد‌های مدیریت و اقتصاد مقاومتی، آلودگی هوا، سناریو نویسی در مدیریت بحران، ویژگی‌ها، اهداف و راهبرد‌های سند چشم انداز، پایگاه داده‌های زاینده رود در معرض دید عموم قرار داده است.

علاقه مندان می‌توانند جهت بازدید و دریافت کتاب به غرفه پژوهشگاه واقع در سالن شبستان، راهرو ۲۲ غرفه ۴۴ مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز