خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

موزه دفاع مقدس نمایانگر رشادت‌ها و ایثار نسل انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۵۸

امیدوارم روزی برسد که شرمنده رزمندگان و خون شهدا نباشیم و بتوانیم بخشی از ایثارگری های این عزیزان را برای نسل سوم انقلاب به نمایش بگذاریم.

ایلنا: استاندار اصفهان در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس استان بر برنامه ریزی دقیق و مدون جهت تکمیل این اثر فرهنگی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور افزود: استان اصفهان با ۵ درصد جمعیت کل کشور، ۱۰ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این رو باید موزه‌ای در شأن شهدا و مردم شهیدپرور استان داشته باشد.

وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را مأمور اصلی جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس دانست و ادامه داد: دیگر بخش های مرتبط با این موضوع نیز موظفند این مرکز را در به انجام رساندن هرچه بهتر مأموریت خود یاری رسانند.
زرگرپور اصفهان را با دارا بودن ۱۰ درصد شهدا، ۱۰ درصد جانبازان و ۱۵ درصد جانبازان قطع نخاع، تجلی‌گاه ایثارگری و شهادت طلبی دانست و تصریح کرد: باید برای ترویج این روحیه و انتقال ان به نسل های بعد تلاش نمود.
وی با اشاره به ظرفیت های بیشمار استان اصفهان، از نامناسب بودن وضعیت این ظرفیت ها و عدم بهره برداری کامل از آن ابراز تأسف کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تمدن شیعه در اصفهان شکل گرفته است، ‌ ناتمام ماندن موزه دفاع مقدس استان را دون شأن مردم انقلابی و ایثارگر اصفهان دانست.
وی بر برنامه ریزی دقیق و مدون جهت تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه تأکید کرد و افزود: با تشکیل هیأت امناء در اسرع وقت و فاز بندی و برآورد قیمت می توان اولویت ها را مشخص و کار را به صورت منظم پیش برد.
زرگرپور با تأکید بر انجام کار گروهی و مشارکت همه بخش ها در تکمیل این موزه، ‌اذعان داشت: حضور خیرین در چنین پروژه‌ای بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی ضمن بیان اینکه نمایشگاه ها و جریان های فرهنگی در خصوص دفاع مقدس در استان کم نیست، تأکید کرد باید موزه دفاع مقدس با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان منبع و محور اصلی این جریان ها قرار گیرد.
استاندار اصفهان در پایان اظهار داشت: در قالب یک برنامه زمان بندی شده و مدون می توانیم بخشی از دین خود به شهدا را ادا نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز