خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد اسوه صبر، حضرت زینب(س)؛

اهتزاز پرچم حرم امام حسین(ع) در نخستین یادواره شهدای کوه صفه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۲۰

در اولین یادواره شهدای گمنام پارک کوهستانی صفه اصفهان، پرچم بارگاه امام حسین(ع) به اهتزار در خواهد آمد.

ایلنا: مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان اصفهان در ساخت متعلقات حرم اهل بیت و بازسازی آنها مشارکت دارد، گفت: در حال حاضر در کارگاه بازسازی عتبات عالیات در اصفهان ۲۳ درب حرمین مطهر ساخته شده که از این تعداد ۱۷ درب به حرم امام حسین(ع) تعلق دارد که ۲۳ اسفند ماه برای نصب به کربلا فرستاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ " محمد حسین ایرانپور " با اشاره به اینکه این سازمان در ساخت درب‌های مشبک حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع)، درب‌های باب‌القبله حرم مطهر حضرت موسی بن جعفر(ع) و درب‌های ورودی باب الراس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) باکمک خیران شهرستان ساوه همکاری داشته است، افزود: در ساخت مجتمع خدماتی رفاهی امام حسین(ع)، بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی امام سجاد(ع) و پروژه سنگسابی یاحسین در طرح های عمرانی اطراف حرمین مطهر مشارکت نموده ایم.

وی به ساخت ۴ درب از درب های حرم امامین عسگرین در دانشگاه اصفهان اشاره و عنوان کرد: یک خیر اصفهانی با اهدا ۱۰ باب مغازه در سپاهان شهر اصفهان بانی ساخت این درب ها شده است.

ایرانپوراظهار داشت: ۱۳۸ کتیبه مینا و طلاکاری شده برای حرم امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) در حال ساخت است که مردم شریف شهرستان زرین شهر اصفهان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود بانی ساخت این کتیبه ها شده اند.

وی ادامه داد: ساخت ۱۰ درب برای حرم مطهر سامرا نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد که ۴ درب در اصفهان و ۶ درب دیگر با کمک مردم خوزستان ساخته خواهد شد.

ایرانپور با بیان اینکه اولین گروه پزشکان متخصص اصفهانی برای خدمت رسانی به زائران به کربلااعزام شده اند، ادامه داد: پزشکان اصفهانی می توانند در صورت تمایل با مراجعه به دفتر ستاد بازسازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی خود را برای اعزام به کربلا اعلام نمایند.

گفتنی است مراسم اولین یادواره شهدای گمنام پارک صفه و اهتزارپرچم حرم مطهر امام حسین(ع) برفراز شهر اصفهان وآیین معنوی درختکاری در عتبات عالیات، ساعت ۹ صبح جمعه ۱۶ اسفند در پارک کوهستانی صفه به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و سازمان تفریحی، فرهنگی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز