خبرگزاری کار ایران

بااقدامات پیشگیرانه و بهینه سازی روشهای نگهداری در فولاد مبارکه محقق شد:

۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در نورد گرم فولاد مبارکه اصفهان

کد خبر : ۱۴۴۵۱۸

با انجام اقدامات پیشگیرانه و بهینه سازی روشهای نگهداری، سالانه به میزان ۸۰ درصد خرابی‌ چک های غلتک‌های پشتیبان در نوردگرم کاسته شد و ۶۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی برای فولاد مبارکه اصفهان حاصل شد.

ایلنا: با انجام اقدامات پیشگیرانه و بهینه سازی روش های نگهداری، سالانه به میزان ۸۰درصد از خرابی چک های غلتک های پیشتیبان در نورد گرم کاسته شد و از این طریق ۶۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی عایدفولاد مبارکه اصفهان گردید.

به گزارش " ایلنا "، کارشناس تولید نورد گرم در این باره گفت: غلتک‌های پشتیبان که در واقع تکیه‌گاه این غلتکها می‌باشد یکی از قطعات مهم و استراتژیک نوردگرم هستندکه خود آنها نیز از قطعات مهم و حساسی تشکیل شده‌اند.

" مسعود نصیری "، با بیان اینکه کل نیروی نورد از طریق این چُک‌ها و سپس از طریق غلتک پشتیبان به غلتکِ کاری و سپس به ورق اعمال می گردد، خاطرنشان کرد: خرابی این چُک‌ها می‌تواند آثار نامطلوبی بر روی کیفیت محصول و افزایش توقفات و در نتیجه کاهش تولید داشته باشد..

وی در پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعثخرابی این چُک‌ها می‌شود، تصریح کرد: هنگام نورد، نیروها و تنشهای زیادی روی این قطعات اعمال می‌گردد که به مرور زمان و به دلایل مختلفی مانند عدم روانکاری صحیح، بالارفتن دما، مشکلات لاینرهای جانبی، عدم بارگذاری صحیح و… خرابی این چُک‌ها افزایش می‌یافت که با اجرای یک پروژه با همکاری گروههای مختلف در نوردگرم، علل این خرابی‌ها بررسی و در بسیاری از زمینه‌ها با بهبود روان کاری و جلوگیری از افزایش درجه حرارت و جلوگیری از اعمال غیر مجاز نیرو و… مشکلات موجود برطرف گردید.

وی در خاتمه اضافه کرد: پس از اجرای این پروژه مطابق آمار موجود خرابی چُک‌ها به میزان ۱۸ عدد در سال یا ۸۰ درصد کاهش یافت که بالغ بر ۰۰۰/۶۰۰ دلار در سال برای فولاد مبارکه اصفهان صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

مسعود نصیری در پایان از همکاری کارکنان کارگاه غلتک و واحد‌های تعمیرات و تولید نوردگرم تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز