خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط کار اداره کار کاشان خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی آرای صادره در هیات‌های تشخیص اداره کار کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۴۶۲

مسئول روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از افزایش ۴۰ درصدی آرای صادره در هیات‌های تشخیص و۷۳درصدی درحل اختلاف کار شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، علی ساکن با اعلام این خبر اظهار کرد: آمار عملکرد مراجع حل اختلاف کار در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کمی و کیفی در همه شاخص‌های رسیدگی داشته است.

وی افزود: در راستای حفظ و صیانت از جایگاه نیروی کار ضمن برگزاری دوره های آموزشی با هدف آگاهی بخشی به جامعه کار و تولید به مبحث رسیدگی در مراجع به عنوان یک تکلیف قانونی توجه ویژه شده است.

مسئول روابط کار اداره کار کاشان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در هیات‌های تشخیص و هیات‌های حل اختلاف به ترتیب شاهد رشد ۲۰و ۶۰ درصدی بوده و این در شرایطی است که طی این مدت در مراجع حل اختلاف کار شاهد کاهش ۳۵ درصدی ارجاع پرونده ها برای تحقیق بوده‌ایم.

ساکن با بیان اینکه کاهش زمان رسیدگی به دعاوی کارگری نشان دهنده سرعت و دقت در امر رسیدگی و در نتیجه رضایت بیشتر مراجعین و جلوگیری از اطاله دادرسی بوده است تاکید کرد: نگاه ویژه مراجع حل اختلاف کار در ایجاد سازش و توافق در مراحل دادرسی قابل تحسین است.

وی خاطر نشان کرد: تعدد پرونده های مطروحه، فرصت محدود و کمبود نیرو در حوزه روابط کار حل و فصل اختلافات به صورت توافقی جز برنامه های اصلی بوده است.

ساکن اظهار امیدواری کرد: کارفرمایان با پرداخت مطالبات کارگران،به کاهش تعداد پرونده‌هایی با موضوع حقوق و مزایا در مراجع رسیدگی کمک کنند.

مسئول روابط کار اداره کار کاشان یادآور شد: برای تحقق و رواج صلح و سازش در جامعه کارگری و کارفرمایی، تلاش همکاران سبب افزایش ۱۴ درصدی آرای سازشی در هیات‌های تشخیص نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

این کارشناس حوزه کار، عمده مشکلات حوزه کار را ناشی عدم آگاهی کافی کارگران و کارفرمایان به خصوص در بخش اصناف نسبت به قوانین کار و تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: این اداره از آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی برخوردار است.

 مسئول روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان یادآور شد: در سال جاری شاهد افزایش ۴۰ درصدی آرای صادره در هیات‌های تشخیص و ۷۳ درصدی درحل اختلاف کار شهرستان کاشان بودیم.

شهرستان کاشان با دارا بودن ۶۹ هزار نیروی کار بیمه شده یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می‌شود و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان با داشتن ۳ شعبه هیات تشخیص و ۲ شعبه حل اختلاف سالانه بیش از ۳۵۰۰ پرونده را مورد رسیدگی قرار می دهد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز