خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد:

برای کمک و حمایت از سرمایه‌گذاری و صادرات، هیچ محدودیتی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۵

برای کمک و حمایت از سرمایه گذاری و صادرات، هیچ محدودیتی وجود ندارد. / استانها برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رقابت کنند.

ایلنا: استانداراصفهان در دهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که پیرامون موانع و راهکار‌های توسعه صادرات استان در محل اتاق بازرگانی تشکیل شد، بر برنامه ریزی مدون جهت بر طرف کردن موانع توسعه صادرات استان تأکید نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر‌پور، با اشاره به برگزاری سمینار دو روزه استانداران گفت: در این جلسه دو روزه که با حضور تعدادی از مقامات و وزراء تشکیل شد، رئیس جمهور در خصوص حمایت و همکاری و هم افزایی با بخش خصوصی جهت پیشبرد امور تأکید فراوان داشت و معاون اول رئیس جمهور نیز به طور مشخص بر برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی تأکید نمود.

وی بررسی مسائل مربوط به سرمایه گزاری را از جمله موارد مهمی بر شمرد که در طول دو روز گزدهمایی استانداران مطرح شد و مقرر گردید، نتایج حاصل از جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها برای نهاد مربوطه در تهران، ارسال شود.

زرگر‌پور اظهار امیدواری کرد، تمامی این تأکیدات و جلسات، موجب ایجاد فضای مناسب برای توسعه سرمایه گزاری و صادرات شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح موضوع استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، برای کمک و حمایت از سرمایه گذاری و صادرات در گردهمایی استانداران اظهار داشت: در این همایش تأکید گردید برای کمک و حمایت از سرمایه گذاری و صادرات، هیچ محدودیتی وجود ندارد و استان‌ها برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، بایستی رقابت نمایند.

زرگر پورادامه داد: لازم است اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بصورت فعال‌تر جهت جذب منابع صندوق اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: ما هم به عملکرد اتاق بازرگانی باور داریم و هم به اینکه مسائل استان را با کمک بخش خصوصی بایستی به پیش برد. لذا دستگاه‌های اجرایی در شورای گفتگو باید فعالانه همراه با ارائه نقطه نظرات، شرکت نمایند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: سرمایه گریزی، یکی از واقعیت‌های استان است و اینجانب در گام اول به دنبال کاهش این موضوع هستم و در گام دوم، توسعه سرمایه گذاری و صادرات در نظر است.

زرگر‌پور، با اشاره به برخی از موانع صاردات استان، از قبیل قوانین و مقررات دست و پا گیر، برداشت‌های سلیقه‌ای، شرایط فعلی حاکم بر جامعه، فقدان وجود سند و برنامه راهبردی توسعه بخش تجارت بین المللی در استان، بالا بودن هزینه‌های تولید و پایین بودن بهره وری و عدم تناسب سیستم حمل و نقل داخلی و بین المللی با نیاز و جایگاه استان، تأکید نمود: با بررسی این مشکلات و تقسیم آن به دو دسته ملی و استانی، تصمیمات لازم را جهت ارائه راهکار‌ها، جهت توسعه صادرات اتخاذ خواهیم نمود.

شایان ذکر است، در دهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ۱۷ مورد از موانع و ۴۴ مورد راهکار برای توسعه صادرات استان که قبلاً در جلسات کمیته‌ها و کارگروه‌ها بررسی و پیشنهاد شده بود، مطرح شد و تعدادی از آن‌ها به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز