خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار کشور در اصفهان مطرح شد:

همکاری بین اتاق‌های منطقه چهار کشور باعثجذب گردشگران داخلی و خارجی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۳

استان اصفهان به همراه استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و فارس منطقه چهار کشور را تشکیل می‌دهند.

ایلنا: دومین نشست روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار با حضور روسای اتاق‌های بازرگانی اصفهان، شیراز، یزد، شهرکرد، یاسوج و کاشان با موضوع توسعه و تقویت صنعت گردشگری فلات مرکزی ایران در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست گفت: استان اصفهان به همراه استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و فارس منطقه چهار کشور را تشکیل می‌دهند.
خسرو کسائیان، ایجاد همکاری متقابل بین این اتاق‌های بازرگانی منطقه را گامی موثر در رفع مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: ارایه دیدگاه واحد نسبت به موضوعات اقتصادی از سوی اعضای این منطقه به اتاق ایران می‌تواند در تصمیم سازی ملی موثر باشد.
وی مهم‌ترین مشترکات این پنج استان را حضور در فلات مرکزی ایران و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت بین المللی و مرکز کشور دانست و گفت: یکی از موضوعات مشترک که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد صنعت گردشگری است.
کسائیان اظهار داشت: همکاری و هماهنگی بین اتاقهای منطقه چهار می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را برای استان‌های مذکور فراهم سازد.
وی صنعت گردشگری را شامل بخش‌های سلامت، طبیعی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی، فرهنگی و تاریخی تقسیم بندی کرد و گفت: استان‌های عضو منطقه چهار دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده در این زمینه‌ها هستند که با کار‌شناسی فنی می‌توان از آن استفاده کرد.
وی خواستار تعیین متولی گردشگری در هر استان شد و گفت: صنعت گردشگری باید به کمک همه بخش‌ها اعم از دولتی وخصوصی تقویت شود و پس از مشخص شدن وظایف هر یک، از تداخل وظایف هر بخش نیز جلوگیری شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان، تدوین آیین نامه‌ای برای تعیین وظیفه هر بخش استان‌ها شد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌تواند در تدوین این آیین نامه نقش موثری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز