خبرگزاری کار ایران

یک رزمنده دفاع مقدس؛ در یازدهمین جلسه هم‌اندیشی خانه عکس حوزه اصفهان مطرح کرد:

عکاسان دوربین‌های تک‌تیرانداز هستند که هدف‌های خاص را رصد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۳۵

عکاسان دفاع مقدس مانند یک تک تیرانداز بر روی سوژه‌های خود زوم می‌کردند تا وقایع آن روز را به گونه صادقانه برای مردم روایت کنند که اکنون نیز وظیفه عکاسان در این دوره نیز چنین است.

ایلنا: در یازدهمین جلسه هم اندیشی خانه عکس حوزه هنری که ۱۸ آذر ماه در میان جمعی از هنرمندان عکاس برگزار شد، مجید مصلحی یکی از رزمندگان روایتگر دفاع مقدس با اشاره به نقش مهم و موثر عکاسان در انتقال وقایع تاریخی در جامعه گفت: شما به عنوان عکاس با دوربین‌های خود بر روی یک نقطه زوم می‌کنید تا زشتی‌ها و زیبایی‌های آنچه مهم است را با هنرتان منتقل کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، این عکاس دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز عکاسان با دوربین خود بر روی هدف زوم می‌کردند که این کار آن‌ها مانند یک تک تیرانداز بود، آن‌ها در راستای هدفی که والا‌تر(خداوند) بود گام برداشتند و این دوربین‌‌ همان دوربین است و شما نیز باید از آن هدف والا دور نمانید.

وی افزود: شما در بحثهنر تنها نیستید و باید به این نکته توجه کنید که هنرمندان باید مکمل یکدیگر باشند، هنری که رزمندگان در زمان جنگ به خرج دادند ایثار و فداکاری بود و نتیجه‌اش این شد که اکنون هنرمندان مانند شما بتوانند به راحتی دوربین به دست بگیرند و به عکاسی بپردازند.

مصلحی؛ با اشاره به زحماتی که عکاسان دفاع مقدس در نشان دادن رشادت‌های رزمندگان اسلام متحمل شدند خاطرنشان کرد: عکاسی در زیر آتش دشمن کار سختی بود که هنرمندان عکاس به خوبی از عهده آن برآمدند و توانستند وقایعی را که در آن زمان در جبهه‌های ما رخ می‌داد به دید جهانیان برسانند و اکنون نیز تمامی انسان‌های درگیر جنگ از جمله رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانوادهٔ شهدا با دیدن این عکس‌ها خاطرات خود را زنده می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: جنگ منفور تمامی ملت‌ها در دنیا است اما عکاسان توانستند از زیبایی‌هایی که رزمندگان اسلام در جبهه‌ها آفریدند زیبایی بیافرینند.

مجید مصلحی که خود یکی از غواصان گردان حضرت یونس(ع) بوده است در پایان این هم اندیشی به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز