خبرگزاری کار ایران

در فولاد مبارکه اصفهان محقق شد:

دست یابی به دانش فنی و ساخت بلوک سیلندر سِگمنت‌های ریخته‌گری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۸۳

بلوک‌های هیدرولیک که وظیفه تقسیم روغن در سیلندرهای سگمنت های ریخته‌ گری را برعهده دارند، با تلاش کارکنان فولاد مبارکه و با همکاری شرکتهای سازنده داخلی بومی سازی شد.

ایلنا: کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت داخل فولاد مبارکه گفت: از آنجایی که ساخت این تقسیم کنندهای روغن هیدرولیک در انحصار شرکت ReXroth آلمان بود و از نظر خرید خارجی آن نیز با مشکل تحریم روبرو بودیم لذا بنا بر تاکید مدیریت فولاد مبارکه مبنی بر بومی ساز ی هرچه بیشتر تجهیزات مورد نیاز در صنعت فولاد با همکاری شرکتهای سازنده داخلی بر آن شدیم تا تجهیز مذکور را در کشور بومی سازی نماییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازا اصفهان، میثم آقا ابراهیمیان؛ در ادامه افزود: برای دست یابی به دانش فنی و توانایی ساخت این بلوکها با همکاری کارشناسان دفتر فنی تعمیرات و تعمیرگاه ریخته‌گری و شرکت سهند چهلستون که از تجربه لازم در زمینه ساخت این بلوکها برخوردار بود برآن شدیم تا با بومی سازی این تجهیز نه تنها گامی دیگر در راه خودکفایی صنعت فولاد کشور برداریم بلکه از خروج مبالغ زیادی ارز از کشور جلوگیری بعمل آوریم.

وی تصریح کرد: پس از اینکه مشخصات فنی و چگونگی عملکرد تجهیز مذکور در اختیار شرکت یاد شده قرار گرفت، این شرکت نیز اقدامات لازم برای ساخت تقسیم کننده روغن را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت، نمونه ساخته شده برای انجام عملیات تست سرد و گرم آماده شد.

وی با بیان این‌ که تست سرد این بلوکها با فشار ۲۵۰ بار و با موفقیت انجام شد، افزود: پس ازاین مرحله، تقسیم کنندهای روغن برای انجام عملیات تست گرم بر روی بلوک سیلندر جکهای هیدرولیک سگمنتهای ریخته‌گری نصب شد که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز در این فرآیند حاصل شد تا جایی که نمونه اول ساخته شده حدود ۲ سال است که در خط تولید به خوبی در حال کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز