خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری هکر ADSL در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۷۲

فردی که خطوط ADSL تعدادی از شهروندان را هک و از پهنای باند آن‌ها استفاده می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

ایلنا: فردی که خطوط ADSL تعدادی از شهروندان را هک و از پهنای باند آن‌ها استفاده می‌کرد توسط کار‌شناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه خط ADSL آن‌ها هک شده و شخصی مخفیانه از پهنای باند آن‌ها استفاده می‌کند، موضوع با حساسیت ویژه توسط کار‌شناسان این پلیس پیگیری شد.
سرهنگ «ستار خسروی» عنوان داشت: کار‌شناسان، تحقیقات و بررسی‌های خود را بر روی سیستم‌های ADSL کاربران انجام داده و توانستند هویت فردی که اقدام به این کار کرده بود را شناسایی کنند.
وی افزود: با شناسایی هویت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی به منزل وی رفته و او را دستگیر کردن که متهم پس از مواجه شدن با اسناد و مدارک معتبر و مستدل پلیس به ناچار به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت که با نفوذ به سیستم رایانه کاربران نام کاربری و رمز ورود آن‌ها را به دست آورده برای کارکرد‌های روزمره خود از اینترنت آن‌ها استفاده می‌کرده است.
رییس پلیس فتا اصفهان گفت: با اعترافات صریح متهم، در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
سرهنگ خسروی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند نفر از متهم شکایت کرده‌اند گفت: این پرونده تنها تعدادی شاکی داشته است که این موضوع به دلیل این است که بیشتر افرادی که خطوط ADSL آن‌ها هک می‌شود بی‌اطلاع بوده و تصور می‌کنند که خودشان سیستم خود را استفاده کرده‌اند.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان برای جلوگیری از هک سیستم خط ADSL به کاربران اینترنت توصیه کرد، رمز پیش فرض مودم ADSL خود را تغییر داده، از رمزهای پیچیده برای نام کاربری خود استفاده کنند، از دانلود فایل‌های نا‌شناس پرهیز کرده و ریز مصرف پهنای باند اینترنت خود را بررسی و در صورت مغایرت موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز