خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با رئیس مجلس ایالتی خیبر پختو نخواه پاکستان تاکید کرد:

استان اصفهان خواستار تحکیم ارتباطات با کشور پاکستان و به طور خاص استان پیشاور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۴

استاندار اصفهان در جریان دیدار با اسد قیصر: آمادگی اصفهان را برای اجرای طرح‌های برق آبی و احداثکارخانجات تولید فولاد و آلیاژ در پاکستان اعلام کرد.

ایلنا: رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با اسد قیصر رئیس مجلس ایالتی خیبر پختونخواه پاکستان و هیئت همراه از کشور پاکستان به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر ایران یاد کرد که ارتباطی عمیق، تاریخی و برادرانه با ایران دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان افزود: باید از این ظرفیت تاریخی و پیوندهای دینی و فرهنگی استفاده نموده و مناسبات دو کشور را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دولت جدید ایران، ما تمایل داریم که نسبت به گسترش ارتباطات و مناسبات با کشورهای دیگر، به خصوص کشورهای دوست و همسایه اقدام کنیم.

زرگرپور ادامه داد: بر همین اساس استان اصفهان خواستار تحکیم ارتباطات با کشور پاکستان و به طور خاص استان پیشاور است.

وی با اشاره به امضا یادداشت تفاهم و موافقت نامه‌های قبلی استان اصفهان و استان پیشاور، خواستار تشکیل کمیسیونی برای بررسی مصوبات و توافقات قبلی و اجرایی نمودن آن شد.

استاندار اصفهان در ادامه سرکنسول پاکستان در اصفهان را به عنوان مأمور تشکیل کمیسیون مذکور جهت بررسی یادداشت‌های تفاهم قبلی و اجرای مصوبات در جهت تعمیق مناسبات و گسترش روابط پیشنهاد کرد.

وی با اشاره به سفر خود به پاکستان به دعوت وزیر نیرو و امور آب این کشور، آمادگی استان اصفهان را برای همکاری در اجرای طرح‌های آبی و نیروگاهی و همچنین احداثکارخانجات تولید فولاد و آلیاژ در پیشاور پاکستان اعلام نمود.

رئیس مجلس ایالتی خیبر پختونخواه پاکستان نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر به شهر گنبدهای فیروزه‌ای و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: شما بهترین مردم دنیا هستید.

وی ضمن قدردانی از مه‌مان نوازی و فرصت دیداری که در در اختیارش قرار داده شده است، افزود: شما بهترین کشور و بهترین آیین را در اختیار دارید و در دنیا سرافراز هستید.

اسد قیصر اظهار داشت: با توجه به یادداشت تفاهمی که قبلا امضا شده است، وظیفه خود می‌دانم که پیگیر اجرای این یادداشت تفاهم باشم.

وی با بیان اینکه سرکنسول پاکستان در اصفهان نقش مهمی را در اجرای این توافق نامه خواهد داشت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بیشمار استان اصفهان پذیرای هر گونه همکاری خصوصا در زمینه صنایع فولاد، نیروگاه و مقوله گردشگری هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز