خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار اصفهان با رئیس مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان مطرح شد:

افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران و بلوچستان پاکستان در زمینه هنر، ادبیات

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۷۷

با توجه به پتانسیل‌های خوب اصفهان و بلوچستان پاکستان، دانشگاه‌های این دو استان می‌توانند در زمینه‌های علمی و هنری تعامل داشته باشند.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیدار با «می‌رجان محمد خان جمالی»، رئیس مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان با اشاره به روابط خوب ایران و پاکستان در سالهای گذشته، گفت: این دو کشور قرن هاست که به صورت صلح آمیز باهم زندگی می‌کنند به خصوص ایالت بلوچستان این کشور که به ایران بسیار نزدیک است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور اظهار داشت: اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور ۷۰درصد فولاد کشور و ۵۰ درصد سیمان و مصالح ساختمانی را تولید می‌کند.
وی ادامه داد: استان اصفهان با تولید ۲۷ درصد از فراورده‌های نفتی کشور در کنار صنایع بزرگ دیگر، ۱۵ درصد از تولید ناخالص بخش صنعت ایران را تامین می‌کند.
زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان علاوه بر اینکه یک شهر صنعتی و توریستی است در تولید علم و فناوری نیز موفقیت چشم گیری داشته است، افزود: وجود ۵ دانشگاه بزرگ و همچنین ۳۲۰ هزار دانشجو و ۱۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری نشان از موفقیت این استان در تولید علم است.
وی با بیان اینکه تعامل و همکاری دو کشور در زمینه‌های علمی، صنعتی، تجاری، توریسم و گردشگری می‌تواند باعثتوسعه بیشتر روابط شود، گفت: امیدواریم که در این زمینه‌ها بتوانیم ارتباط بیشتر و قویتری با این ایالت برقرار کنیم.
وی با اشاره به مشکلات اخیر مرزی بین دو کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دو کشور این مشکلات برطرف شود.
رئیس مجلس ایالتی بلوچستان با اشاره به اینکه ایالت بلوچستان ۴۳ درصد از خاک کشور پاکستان را به خود اختصاص داده است گفت: ایالت بلوچستان با داشتن ۸ میلیون نفر جمعیت و کشف ذخایر طلا و نقره به ارزش ۳ میلیارد دلار می‌تواند در زمینه‌های مختلف با استان اصفهان تعاملات قوی داشته باشد.
«می‌ر جان محمد خان جمالی» با اعلام اینکه با توجه به ظرفیت‌های خوب دو استان، می‌توانیم با جمهوری اسلامی ایران و استانهای این کشور بخصوص اصفهان ارتباطات خوبی داشته باشیم افزود: اگر بتوانیم فکرمان را گسترش دهیم آینده به ما تعلق دارد، افزود: دانشگاههای این ایالت می‌توانند در زمینه‌های هنر، ادبیات و علوم انسانی تعاملات خوبی با دانشگاه‌های ایران داشته باشند.
رئیس مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان خاطر نشان کرد: شخصیت حضرت امام خمینی، شخصیتی بسیار بزرگ است و نایب ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز با جدیت سیاست‌های ایشان را ادامه می‌دهد و این سیاست‌ها برای مردم مسلمان ایران و جهان بسیار حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز