خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهر تیران در دیدار با کتابداران شهرستان مطرح کرد:

کسب علم و مطالعه در جامعه اسلامی واجب است و ارزش ذاتی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۳

علم و مطالعه در جامعه اسلامی ارزش ذاتی دارد و موجبات کمال بشریت را فراهم می‌نماید.

ایلنا: امام جمعه شهرستان تیران و کرون در دیدار با کتابداران این شهرستان گفت: کسب علم و مطالعه در جامعه اسلامی واجب است و ارزش ذاتی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام احمد سجادی در این دیدار اظهار داشت: علم و مطالعه در جامعه اسلامی ارزش ذاتی دارد و موجبات کمال بشریت را فراهم می‌نماید.

وی افزود: در رابطه با کسب علم و مطالعه، احادیثمتعددی از رسول گرامی اسلام ذکر گردیده که نمونه آن کسب علم و دانش را بر هر زن و مردی واجب دانسته است.

سجادی با اشاره به اینکه جامعه بی‌علم جامعه‌ای عقب مانده است و به جایی نخواهد رسید گفت: متاسفانه امروزه علم به صورت ابزاری در آمده است و کشورهای استعمارگر علم آموزی می‌کنند تا بتوانند بر دیگر کشور‌ها تسلط بیابند و در این راستا نمی‌گذارند کشور‌ها به علم روز دست یابند که نمونه بارز آن را امروزه برای کشور خودمان در مسایل هسته‌ای می‌بینیم.

امام جمعه تیران، همه مسئولین و کارمندان باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند و مسئولین کشوری باید تلاش کنند کتاب‌ها و مجلات زیادی چاپ و توزیع گردد تا مردم بتوانند معلومات خود را به روز کنند.

در ابتدای این دیدار احمد احمدی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تیران و کرون گزارشی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان ارائه نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز