خبرگزاری کار ایران

صرفـه جویــی مصـرف آب در پالایشگاه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۷۴۳

پروژه بازیابی آبهای فوق شور شرکت پالایش نفت اصفهان با لحاظ کردن جنبه های زیست محیطی، در جهت استفاده از منابعی مانند پساب صنعتی و آبهای برگشتی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پروژه بازیابی آبهای فوق شور شرکت پالایش نفت اصفهان با بودجه ای به میزان 548 میلیارد ریال و 8 میلیون یورو به صورت EPC از خرداد ماه سال جاری به شرکت مهندسی شفاب واگذار شد.

با توجه به اینکه بحران آب به عنوان دغدغه مهم مسئولان در راستای توسعه پایدار محسوب می شود، پالایشگاه اصفهان نیز با لحاظ کردن جنبه های زیست محیطی، در جهت استفاده از منابعی مانند پساب صنعتی و آبهای برگشتی، برنامه ریزی نموده و به منظور مدیریت جبران بخشی از این کمبودها و همچنین ارائه راهکار مناسب برای کاهش آلودگی ها، حرکت های مؤثری داشته است.

واحد RO پالایشگاه اصفهان با ظرفیت 450 مترمکعب در ساعت و دورریز (Reject) حدود 25 متر مکعب در ساعت فعالیت می کند.

از آنجایی که این شرکت در حال انجام پروژه های عظیم است و همچنین احداث واحدهای جدید RO در بخش جنوبی را در دستور کار دارد، پیش بینی می شود میزان دورریز آب طی 2 سال آینده تا حدود 400 متر مکعب در روز افزایش یابد که البته ارسال این حجم آب به سمت پوندهای تبخیری و یا وارد نمودن آن به واحد RO معمولی به دلیل بالا بودن املاح امکانپذیر نخواهد بود.

بنابراین به منظور استفاده حداکثری از این منبع حیاتی، پروژه احداث واحد بازیابی آبهای فوق شور با استفاده از سیستم HERO (High Efficiency RO) در محل پالایشگاه شمالی تعریف شده است.

مدت زمان انجام این پروژه به مدت 24 ماه پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز