خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد:

موتورسیکلت‌ها مهمترین عامل آلودگی صوتی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۴

۴۹درصد آلودگی صوتی کلانشهر اصفهان ناشی از سر و صدای موتورسیکلت‌هاست.

۴۹درصد آلودگی صوتی کلانشهر اصفهان ناشی از سر و صدای موتورسیکلت‌هاست.

به گزارش ایلنا، مدیر هماهنگی امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر که با پدیده وارونگی دما مواجه شده‌ایم شهروندان تنها بر روی آلودگی هوا حساس شده‌اند این در حالی است که آلودگی صوتی تهدید فراموش شده کلانشهر‌هاست.

علیرضا صلواتی با اشاره به استانداردهایwho برای اندازه گیری صوت در شهر‌ها افزود: کار‌شناسان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که حدود استاندارد آلودگی صوتی در مناطق شهری به ترتیب در روز‌ها، ۴۵ تا ۵۵ دسیبل و در طول شب ۴۵ دسیبل است.

مدیر هماهنگی امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه آلودگی صوتی به شرایط جوی بستگی ندارد، تصریح کرد: منابع آلودگی صوتی ثابت و متحرک هستند که آلودگی ناشی از کارگاه‌ها، راه آهن، فرودگاه از منابع آلاینده صوتی ثابت به شمار می‌رود.

صلواتی با بیان اینکه منابع حمل و نقل موتوری، ترافیک خیابان‌ها و بزرگراه‌ها از منابع آلودگی صوتی متحرک هستند، خاطرنشان کرد: سردرد، افزایش فشارخون، افزایش ضربان قلب و در ‌‌نهایت بیماریهای قلبی از جمله تبعات آلودگی صوتی به شمار می‌رود این در حالی است که اکنون بیماریهای قلبی عامل اول مرگ و میر در کلانشهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه آلودگی صوتی در جایگاه خوبی نیست چرا که در رتبه دوم کشوری قرار دارد، اظهار داشت: شهرداری اصفهان به منظور اندازه گیری آلودگی صوتی به صورت پایلوت، وضعیت آلودگی صوتی دو منطقه پل غدیر و شیخ صدوق مورد بررسی قرار گرفته است.

صلواتی با بیان اینکه وضعیت آلودگی صوتی شیخ صدوق ۷۸ دسیبل است که ۵۰ درصد بیش از حد مجاز می‌باشد، اضافه کرد: ۴۹ درصد آلودگی صوتی کلانشهر اصفهان ناشی از سروصدای موتورسیکلت‌ها، ۳۰ درصد آن مربوط به خودروهای شخصی، ۲۰ درصد کارگاه‌ها و مابقی و ۲ درصد آن به سروصدای اتوبوس‌های شهر است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی صوتی بزرگراه‌ها ۲۰ درصد بیشتر نقاط دیگر است، گفت: امسال در بودجه شهرداری اصفهان ۲۰۰ میلیون تومان برای به حداقل رساندن آلودگی صوتی بزرگراه‌ها اختصاص داده شده است.

مدیر هماهنگی امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه با ایجاد فضای سبز در دیواره بزرگراه‌ها و نصب صداگیر می‌توان آلودگی صوتی را در بزرگراه‌ها کاهش داد افزود: اکنون شهروندان در رانندگی هر اقدامی را با بوق انجام می‌دهند در حالی که با فرهنگ سازی می‌توان این معضل بوق زدن‌های بی‌جا را حل کرد.

وی تصریح کرد: کاهش سر و صدای کارگاه‌های پرسر و صدا در شهر، دوجداره کردن پنجره‌ها، پوشش گیاهی مناسب در بزرگراه‌ها می‌تواند آلودگی صوتی کلانشهر‌ها را کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز