خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهوری در امور زنان؛ میزبان نخستین نشست سراسری اتحادیه‌های زنان کارگر کشور؛

مولاوردی: پیگیر مطالبات و مشکلات حوزه زنان کارگر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۷۲

۲۵ آبان‌ماه نخستین نشست سراسری اتحادیه های زنان کارگر در تهران و به میزبانی معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

ایلنا: ۲۵ آبان‌ماه نخستین نشست سراسری اتحادیه‌های زنان کارگر در تهران و به میزبانی معاون رئیس جمهوری در امور زنان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، دبیر اتحادیه زنان کارگر استان اصفهان با اشاره به برگزاری اولین نشست سراسری اتحادیه‌های زنان کارگر که در دولت جدید به میزبانی معاون رئیس جمهوری در امور زنان برگزار شد افزود: در این نشست محور‌های مختلفی از حوزه مشگلات و معضلات و همچنین قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در حوزه زنان کارگر وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.
مهناز زند با بیان اینکه در این نشست، جلو‌زاده دبیر کل اتحادیه زنان کارگر کشور نیز حضور داشت ادامه داد: دبیران اتحادیه زنان کارگر از استان‌های اصفهان، تهران، شیراز، مازندران و سمنان حضور داشتند که درباره مشکلات حوزه زنان با مولاوردی، معاون رئیس جمهوری صحبت کردند.
وی با اشاره به اینکه درخواست‌هایی که در این نشست مطرح شد شامل ۱۱ بند بود افزود: نخستین موردی که در این جلسه جزء مطالبات مطرح شده حوزه زنان بود، پیشگیری از توقف روند تعطیلی کارخانه‌ها و تخریب تولید و حفظ فرصت‌های شغلی موجود و در اولویت قرار گرفتن توسعه پایدار و ایجاد اشتغال برای زنان کارگر بود.
مشاور زنان خانه کارگر در کارگروه بانوان استانداری اصفهان اظهار داشت: اصلاح برنامه ۵ ساله در راستای ارتقاء مشارکت زنان در تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرا، همچنین رفع تبعیض بین زنان و مردان در تمام سطوح مدیریتی، سیاست‌گذاری در بحثارتقای شغلی، اشتغال و طبقه بندی مشاغل و نیز اولویت قرار دادن به زنان سرپرست خانوار در استفاده از فرصت‌های شغلی و بودجه‌های حمایتی از بحث‌هایی مهمی که توسط نمایندگان زنان کارگر به معاون رئیس جمهور اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای سریع بیمه زنان خانه‌دار به ویژه زنان آسیب پذیر و بدسرپرست در مناطق محروم از دیگر درخواست‌های دبیران کارگری استان‌ها از معاون رئیس جمهوری بود اظهار داشت: رفع هر گونه تبعیض در قوانین تامین اجتماعی کار و استخدام کشوری بین زنان و مردان(کارگرو کارمند) از درخواست‌هایی که به آن تاکید ویژه‌ای داشتیم.
زند، با اشاره به اینکه عضویت نمایندگان تشکل‌های کارگری زنان در مجامع تصمیم‌ساز در سطوح ملی و منطقه‌ای از جمله شورای عالی کار و شورای عالی اشتغال، کمیسیون بانوان استان‌ها، ستاد ملی زنان و… از دیگر مطالبات جامعه کارگران بود افزود: ایجاد برنامه گفتگوی ملی زنان با مشارکت نمایندگان کارگر، کارفرما؛ دولت،(سه جانبه گرایی) در سطوح ملی و منطقه‌ای به منظور اشتغال پایدار و حمایت از نیروی کار و ارتقاء آموزش مهارت آن‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که باید به آن توجه جدی شود.
دبیر اتحادیه زنان کارگر استان اصفهان، تصریح کرد: اعتلای جایگاه فردی و اجتماعی زنان کارگر و برگرداندن کرامت انسانی آن‌ها و اصلاح نوع نگرش جامعه نسبت به کار و به دست آوردن درآمد حلال از مهم‌ترین بخش‌هایی‌ست که در حوزه زنان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: از دیگر مطالبات ما حمایت قانون از ورزش بانوان کارگر بر اساس ماده ۱۵۴ قانون کار و توسعه تعاملات بین المللی در حوزه زنان کارگر نیز از موضوعاتی بود که به آن اشاره شد و معاون رئیس قول مساعد برای پیگیری این موضوعات را داد.
زند اظهار داشت: در این نشست همچنین صحبت‌هایی در مورد مرخصی زایمان زنان از ۶ تا ۹ ماه، ضرورت به کارگیری مشاورین زنان در دستگاه‌های اجرایی، بررسی مشکلات امنیت شغلی زنان، آشنایی کارفرمایان با موقعیت زنان نیز مطرح شد و معاون رئیس جمهور نیز در این زمینه قول مساعد برای پیگیری این موارد را داد.
وی بیان داشت: البته ایشان از دبیران اتحادیه زنان کارگر استان‌ها خواست‌ که اگر طرح و پیشنهادی در حوزه زنان وجود دارد به این معاونت ارائه و پیشنهاد شود و ما نیز امیدواریم که مشکلات طرح سه جانبه‌گرایی که در سطح کارگر، کارفرما و دولت دارای معضلاتی‌است حل و فصل شود.
وی گفت: با توجه به اینکه معاون رئیس جمهور در امور زنان پیش از این در مرکز امور مشارکت زنان و امور بین الملل ریاست جمهوری دارای تجربه بوده امیدواریم بتواند مشکلات حوزه زنان را به خوبی حل و فصل نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز