خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در گفتگو با ایلنا:

مدیریت ورزش استان برای پویایی ورزشگاه ۲۲ بهمن سرمایه‌گذاری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۲۳

امیدواریم مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن پیش از پیش به مردم اصفهان و حتی کشور معرفی شود تا از این پس شاهد بهره‌برداری و استفاده هر چه بیشتر دستگاه‌ها و ارگان‌های استان برای اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در این ورزشگاه باشیم.

ایلنا: در حالی‌که ورزشگاه نقش جهان اصفهان سال‌هاست در مراحل ساخت، تعمیر و تجهیز قرار دارد و هر روز مسئولان از عدم بودجه کافی برای تکمیل این ورزشگاه سخن می‌گویند و بعد از طی این سال‌ها هنوز صندلی‌های این ورزشگاه محفلی برای حضور تماشاگران فوتبال نیست و همچنان سکو‌ها و صندلی‌های این ورزشگاه در حال خاک خوردن هستند و هر روز بیش از پیش مصالح آن فرسوده می‌شود؛ اما هنوز مدیران این استان نه برای این ورزشگاه کاری کرده‌اند و نه برای مشکل برگزاری رقابت‌های فوتبالی که اکثر قریب به اتفاق اصفهان میزبان آن است.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، با اظهار تاسف از اینکه مسئولان استان به خوبی از ظرفیت‌های موجود در مجموعه ورزشی ارتش بهره نمی‌گیرند افزود: ما نیازی به توسعه بیشتر برای این مجموعه نداریم چرا که این مجموعه به خوبی نیاز‌های ارتشیان را برآورده می‌کند، ولی اگر مدیریت ورزش استان برای پویایی و آغاز به کار فعال این ورزشگاه قدیمی سرمایه‌گذاری کند قطعا قطب ورزشی در جنوب شهر اصفهان ایجاد خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی با تاکید بر اینکه تنها در جنوب شهر ورزشگاه انقلاب وجود دارد که امکانات مناسب و تکمیلی نیز در آن وجود ندارد گفت: در مجموعه ۲۲ بهمن تنها ۴ سالن چند منظوره وجود دارد که در کنار این مجموعه‌ها هتل، رستوران، بازار خرید و غیره برای تامین مایحتاج ورزشکاران در نظرگرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن امنیت حرف اول را می‌زند اظهار داشت: تامین امنیت در این ورزشگاه به گونه‌ای‌ست که بانوان به راحتی می‌توانند تا پاسی از شب هم گذشته در آن به ورزش بپردازند، چرا که این مجموعه تحت پوشش نیروی انتظامی است.
جهادی، با اشاره به ظرفیت ۳۰ هزار نفری ورزشگاه ۲۲ بهمن بیان داشت: ارتش می‌تواند در بحثورزش و برگزاری رویدادهای بزرگ در اصفهان و حتی کشور بازوی کمکی بوده و جایگزینی برای ورزشگاه فولادشهر و یا نقش‌جهان که دارای مشکلات برای برگزای مسابقات بزرگ هستند، باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا از ظرفیت ۳۰ هزار نفری ورزشگاه ۲۲ بهمن ارتش استفاده چندانی نمی‌شود گفت: در سال‌های گذشته به دلیل نشت آب‌های زیر زمینی و مشکل جزیی که در سکوی ورزشگاه اتفاق افتاده، شکاف جزیی ایجاد شده است که با برآورد‌های صورت گرفته برای مرمت و تعمیر آن به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، البته برای زمین چمن مصنوعی آن هم رقمی معادل ۶۰۰ میلیون تومان و فضای نور آن نیز به ۴۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز است تا بتوانیم با نونوار کردن این ورزشگاه از آن بهره برداری مطلوب را داشته باشیم.
امیر جهادی تصریح کرد: خوشبختانه در دور سفر اول ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد به اصفهان برای تعمیر این ورزشگاه رقمی معادل ۳ میلیارد تومان مصوب شد، اما متاسفانه هیچ‌گاه این بودجه به دست ما نرسید، حال یا بودجه اختصاص داده نشد و یا به ارتش تعلق نگرفت، ولی به هر ترتیب تا آخرین روز‌های ریاست ذاکر اصفهانی در استانداری اصفهان از ایشان در مورد این مسئله سوال و پیگیری نمودیم ولی هیچ پاسخی به ما داده نشد.
وی با ارائه این پیشنهاد که می‌توان این ورزشگاه را به مدت ۵ سال در قالب یک طرح مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کرد ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذاری برای تعمیر و مرمت ورزشگاه ۲۲ بهمن۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد ما نیز این سرمایه ملی را به مدت ۵ سال در اختیار ایشان قرار خواهیم داد.
این مقام ارشد نظامی در اصفهان گفت: ورزشگاه ۲۲ بهمن می‌تواند در لیست سازمان تربیت بدنی به عنوان یک مجموعه ورزشی بی‌نظیر قرار گیرد و اگر الان اصفهان ۶ ورزشگاه مطرح دارد ۲۲ بهمن بشود هفتمین آن، چرا که امکانات فنی و تخصصی در این مجموعه به خوبی فراهم گردیده است و در همه سطوح می‌توان از آن بهره برداری کرد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه المپیکی اصفهان قدیمی‌ترین مجموعه در کشور است اظهار داشت: تا ۱۰ سال قبل این مجموعه میزبان بزرگ‌ترین رخدادهای ورزشی کشور بود و هم اکنون با فضای توسعه‌ای که در آن ایجاد شده است می‌توان بسیاری از رقابت‌ها را در ان شاهد بود.
امیر جهادی، گفت: امیدواریم مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن پیش از پیش به مردم اصفهان و حتی کشور معرفی شود تا از این پس شاهد بهر ه برداری و استفاده هر چه بیشتر دستگاه‌ها و ارگان‌های استان برای اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در این ورزشگاه باشیم.
وی با اشاره به اینکه ارتش علاوه بر اهداف نظامی خود در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حضوری فعال دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از جوانان این شهر در مجموعه ورزشی ارتش زمینه‌های اشتغال آن‌ها فراهم شده است که به نوعی ارتش در زمینه کار آفرینی نیز دخیل بوده است.

گفتگو از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز