خبرگزاری کار ایران

در اولین جشنواره ملی انتخاب برترین ماهیان زینتی در اصفهان اعلام شد:

رشد ۵ برابری صنعت تولید ماهیان زینتی در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۹۹

صنعت تولید ماهیان زینتی استان اصفهان با افزایش ۵برابری و تولید سالانه ۴۸ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه اول کشوری را به‌دست آورد.

ایلنا: مرتضی افراسیابی مدیر کل دفتر توسعه منابع آبزی سازمان شیلات ایران در در اولین جشنواره ملی انتخاب برترین ماهیان زینتی در اصفهان با تشکر از فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید ماهیان زینتی گفت: این صنعت در یک دهه اخیر در زیر بخش کشاورزی جایگاه بسیار خوبی بدست آورده که در رشد اقتصادی کشور و تقویت روح و روان افراد تاثیر به سزایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ وی افزود: سالانه ۱۴۸ میلیون قطعه ماهی زینتی در ایران تولید می‌شود که برای پایداری این امر باید به فکر توسعه روابط جهانی و صادرات بوده و بهره وری برای کاهش قیمت را در نظر گرفت.

وی ایجاد و راه اندازی شهرک‌های ماهیان زینتی و تشکیل تشکل‌های تولید کننده ماهیان زینتی در سراسر کشور را برای تبادل نظرات و بررسی مشکلات موجود ضروری دانست.

در این جشنواره محمد نصر اصفهانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از یک سوم ماهیان زینتی کشور با تنوع ۱۲۰ گونه در استان اصفهان تولید می‌شود.

وی تولید ماهیان زینتی راعلاوه بر در آمد زابودن باعثانبساط خاطر دانست و تاکید کرد: انسان تنها به امنیت غذایی محتاج است بلکه برای شادی روح خود نیز به امنیت روحی نیاز دارد.

رضاعباسی مدیر امور آبزیان سازمان نیز در این مراسم گفت: صنعت تولید ماهیان زینتی استان از سال ۷۴ تاکنون رشد ۵ برابری داشته واکنون استان اصفهان با تولید سالانه ۴۸ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه اول کشوری را طی چند سال دارد و برگزاری جشنواره زمینه ساز معرفی بیشتر و تخصص‌تر این گونه ماهیان بوده و باعثارتقاء کمی و کیفی تولید و اشتغال بیشتر جوانان می‌شود.

وی اضافه کرد: عمده ماهیان زینتی تولیدی استان اصفهان زنده زا و تخمگذار هستند و تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۶۷۰ واحد آبزی پروری است.

در این جشنواره ۸۰ گونه ماهیان زینتی که یک گونه ماهی زینتی زنده زا و ۱۲ گونه ماهی زینتی تخم گذار در کنار گونه گلد فیش و کوی در قالب شش گروه رقابت نمودند که نفر به عنوان پرورش دهنده ماهیان زینتی برگزیده انتخاب شدند که ۱۳ نفر از استان اصفهان و ۵ نفر از استانهای گیلان، مرکزی و تهران را شامل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز