خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

اگر برنامه‌ای برای خروج از رکود دیده نشود، اشتغال در خطر قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۳۱

برای خروج از رکود، از دولت می خواهیم حداقل امکانات و زیرساخت ها را برای تولید فراهم کند و به مشکلات صنعت و معدن نگاه ویژه شود، گردش مالی کشور، رقابت پذیری و ایجاد اشتغال می تواند کشور را از رکود خارج کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به عنوان نماینده جامعه کار و تولید، ضمن حمایت از دولت اعلام می‌کنیم که همه گونه همراهی را با دولت داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی؛ در برنامه مناظره شبکه یک سیما با موضوع «سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴»، درباره بسته حمایتی دولت گفت: خوشحالیم که دولت برای اولین باراین بسته را ارایه کرد و نظرات استادان دانشگاه و بخش خصوصی را جویا شد اما این مسئله در مدت کوتاهی اتفاق افتاد که در این زمان کوتاه نمی‌توان تحلیل کاملی از مسایل داشت.

وی با ابراز اینکه این بسته به طور کامل اجرایی شود، بیان داشت: این بسته باید خط کشی داشته و تکالیف دولت، مجلس و بخش خصوصی در آن مشخص باشد.

وی بیکاری را دارای نقش مهم‌تری نسبت به تورم درجامعه دانست که تحمل آن برای جامعه دشوار‌تر است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه آمار دقیقی در بسته خروج از رکود دولت وجود ندارد، گفت: بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تنها ۱۵ درصد از بدهی به بانک‌ها را شامل می‌شود در حالی که ۳۵ درصد اشتغال کشور توسط تولیدکنندگان ایجاد شده است.

سهل آبادی با اشاره به یارانه‌های پرداخت نشده به بخش تولید گفت: این بخش نه تنها به دولت بدهی زیادی ندارد بلکه از دولت طلب هم دارد. اگر برنامه‌ای برای خروج از رکود دیده نشود، واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شوند و اشتغال در خطر قرار می‌گیرد.

وی از دولت خواست تا به بخش خصوصی و تشکل‌ها نزدیک‌تر شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه جرایم ارزش افزوده به مراتب از سال قبل بیشتر شده است، گفت: این در حالی است که بسیاری از اقتصاد دانان معتقدند وصول ارزش افزوده از تولیدکننده باری اضافه است. من به مالیات بر ارزش افزوده اعتقاد دارم اما مسیر آن باید اصلاح شود.

سهل آبادی تاکید کرد: برای خروج از رکود از دولت می‌خواهیم حداقل امکانات و زیرساخت‌ها را برای تولید فراهم کند و به مشکلات صنعت و معدن نگاه ویژه شود، گردش مالی کشور، رقابت پذیری و ایجاد اشتغال می‌تواند کشور را از رکود خارج کند.

وی اضافه کرد: وعده‌هایی که به واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی داده شده، عملی نشده است و در بسته دولت برای خروج از رکود هم نامی از آن نیست.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برای تشویق صنعتگران و تولیدکنندگان موفق چه کرده‌ایم؟ در بخش معافیت‌های مالیاتی هم آن انتظاری که از دولت داریم محقق نشده است.

سهل آبادی اظهار کرد: دولت دارد امکان برقراری ارتباط با جهان را فراهم می‌کند که ما هم از آن حمایت می‌کنیم و معتقدیم بخش خصوصی باید در این مذاکرات در کنار دولت و برای حمایت از آن حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما کمک نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم جلوی پای ما سنگ نیندازند، اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا تولیدکننده با بهره نزدیک به ۲۷ درصد مواجه نیست، کشور ما در صنعت بیمه هم تنها با یک صندوق طرف است و رقابت در این حوزه وجود ندارد.

وی بیان داشت: هر ۳ قوه باید برای رفع مشکل رکود دست به دست هم بدهند.

برنامه مناظره با حضور سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، حسین عبده تبریزی نماینده دولت در شورای بورس و مشاور وزیر راه و شهرسازی، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه روز جمعه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز