خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان تاکید کرد:

آمادگی ۱۰۰ درصدی استاندار و مدیران استان برای همکاری با سازمان محیط زیست کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۵

استاندار اصفهان آمادگی ۱۰۰ درصدی خود و مدیران استان را برای همکاری با سازمان محیط زیست کشور برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی استان اعلام داشت.

ایلنا: استاندار اصفهان آمادگی ۱۰۰ درصدی خود و مدیران استان را برای همکاری با سازمان محیط زیست کشور برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی استان اعلام داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسهٔ شورای اداری استان که با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و همچنین حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نمایندهٔ ولی وفقیه در استان برگزار شد، با اشاره به همکاری‌های خود و دکتر ابتکار در سال‌های گذشته اظهار امیدواری کرد که این همکاری در استان اصفهان نیز ادامه یابد و با هدایت‌های ایشان بتوانید شرایط بهتری را در استان رقم بزند.

استاندار اصفهان به جلسه اخیر هیأت دولت اشاره کرد و گفت: اولین موضوع مورد بررسی در این جلسه موضوع محیط زیست استان اصفهان بود که با حمایت‌های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همراه بود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، آب و مسائل حاد زیست محیطی از بزرگ‌ترین مشکلات استان محسوب می‌شوند گفت: آلودگی هوای ناشی از استقرار صنایع آلاینده فولاد، پالایشگاه‌ها و… و همچنین شرایط اقلیمی استان سبب می‌شود که با کاهش دما، استان اصفهان شدید‌تر و بیشتر از تهران با پدیدهٔ اینورژن روبرو شود.

استاندار اصفهان افزود: تعداد روز‌های پاک در اصفهان کمتر از تهران است که این موضوع باعثشده است که مردم اصفهان از هوایی استفاده کنند که درشان آن‌ها نیست.

رسول زرگر‌پور اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن ۱۵ درصد از صنایع کشور به عنوان اولین استان صنعتی کشورمطرح است و این موضوع در کنار محاسن، آلودگی‌های خاص خود و همچنین ایجاد پساب‌ها را در خود جای داده است که وجود پساب‌ها مشکلاتی را در کشاورزی استان ایجاد کرده است.

استاندار اصفهان همچنین به اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از قطع جریان آب رودخانه اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مشکلات ناشی از بی‌آبی، اثرات مخرب خشکی زاینده رود بر روی اکوسیستم منطقه قابل محاسبه نیست.

زرگرپر با اشاره به اینکه خشکی تالاب بین المللی گاوخونی تاثیر زیادی بر روی کویرزایی در منطقه داشته است، افزود: این موضوع خسارت‌های زیست محیطی زیادی از جمله کویر زایی بر روی منطقه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز