خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خبر داد:

تجلیل از سردار شهید شاهمرادی در چهارمین کنگره شهدای عشایر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۴۱

چهارمین کنگره سراسری شهداء عشایر با محوریت تجلیل از سردار شهید محمد علی شاهمرادی فرمانده تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در ورنام خواست لنجان برگزار می شود.

ایلنا: رئیس سازمان بسیج عشایری کشوراز برگزاری چهارمین کنگره سراسری شهداء عشایر با محوریت تجلیل از سردار شهید محمد علی شاهمرادی فرمانده تیپ ۴۴ قمربنی هاشم دردی ماه امسال درشهر ورنام خواست لنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سردار مهدی جمشیدی؛ با اشاره به برگزاری سه ساله این کنگره که از سال ۸۹ دراستان‌های فارس، کرمانشاه وکرمان برگزار شده است گفت: در سال جاری این کنگره سراسری به منظورتجلیل از مقام شامخ شهدای ایل، در شهر ورنام خواست لنجان با محوریت تجلیل از سردار شهید محمد علی شاهمرادی فرمانده تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اولین کنگره شهدای عشایر؛ با محوریت تجلیل از شهید امام قلی عزیزی از شهدای ایل قشقایی که ۱۲۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند در استان فارس با شرکت استان‌های همجوار در سال ۸۹ برگزار شد.

جمشیدی بیان داشت: درسال ۹۰نیز این کنگره در کرمانشاه با محوریت شهید رحمتی‌زاده(معاون اطلاعات و عملیات لشکر نبی اکرم) و سومین کنگره نیز درکرمان با محوریت شهید احمد سلیمانی(جانشین ستاد لشکر ۴۱) نیز ادامه یافت.

وی با بیان اینکه عشایرکشور۲ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند اظهار داشت: این در حای است که ۲۷ درصد از فراورده‌های لبنی کشور را عشایرتولید می‌کند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشوربا تاکید بر اینکه ایجاد هر شغل مستقیم برای عشایر، تولید ۱۰ شغل دیگر را در سطح کشور در پی دارد گفت: وجود موثر عشایر در قالب اعضای فعال بسیج بر هیچکس پوشیده نیست وعشایر ایران، همواره در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور سهم ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیش از دوران رژیم پهلوی، سران عشایر تعیین‌کننده امور نظام‌های مرکزی بودند، افزود: به فرموده امام(ره) ظلم این رژیم به عشایر، به مانند ظلم به روحانیون و طلاب بود.

جمشیدی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان اصفهان در حدود ۵۰ هزار نفر است، بیان داشت: شهید محمد‌علی شاهمردای، به عنوان قائم مقام تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) از جمله دلاور مردان عشایر کشور بود که ویژگی‌هایی مانند نترسی، تواضع و خلاقیت، وی را زبانزد همسنگرانش کرد.

وی با اشاره به اینکه شجاعت مثال‌زدنی شهید شاهمرادی، بهترین اسوه برای رشادت‌ها و سلحشوری‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس است گفت: مقدمات انتخاب سردار شهید محمد علی شاهمرادی به عنوان چهره شاخص سال ۱۳۹۲ ازسال ۱۳۹۱ برنامه‌ریزی و پس از رایزنی، قرار میزبانی اصفهان برای برگزاری کنگره گذاشته شد.

جمشیدی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره سردار شاهمرادی، اقداماتی مانند ارسال بنر شهید به پایگاه‌های سرتاسر کشور، واکاوی کتاب اختصاصی شهید و چاپ نوین یک کتاب دیگر در مورد این سردار بزرگ، ساخت یک مجسمه کاشیکاری از سردار شاهمرادی و رونمایی از تمبر یادبود شهید از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵۰ هزار نفر از مردان و زنان عشایر در رده‌های مقاومت عضو هستند و ۲۵۰ هزار نفر نیز در طرح بسیج عشایری آموزش داده شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: از ویژگی‌های شاخص شهید شاهمرادی هنرمندی ایشان بود که در زمان دفاع مقدس نیز در دو فیلم بنام‌های(جان بر کف و اوراق خونی) به بازی پرداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز