خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد:

تغییر نگرش و تدوین ساختاری جدید، نیاز اصلی امروز ذوب آهن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۷۶

ذوب آهن اصفهان به لحاظ برخورداری از کارکنان توانمند و متخصص صنعت فولاد، ‌ سرآمد کشور است اما به دلیل عدم وجود یک ساختار و سیستم مناسب، ‌ قادر به شناسایی وبهره گیری از تمام این پتانسیل نیستیم.

ایلنا: سیزدهمین همایش نظام پیشنهاد‌ها و دومین نمایشگاه دستاوردهای بهبود مستمر با حضور سعد محمدی مدیرعامل، معاونین، ‌مدیران و جمعی از تلاشگران شرکت و همچنین شهرام جعفری به عنوان سخنران ویژه در سالن انبار شمش فولادسازی که با تلاش فراوان جهت این همایش آماده شد، ‌ برگزار شد.
به گزارش ایلنا از اصفهان، سعد محمدی طی سخنانی، ‌ نیروی انسانی را سرمایه و ارزش اصلی یک بنگاه اقتصادی دانست و افزود: ذوب آهن اصفهان به لحاظ برخورداری از کارکنان توانمند و متخصص صنعت فولاد، ‌ سرآمد کشور است اما به دلیل عدم وجود یک ساختار و سیستم مناسب، ‌ قادر به شناسایی وبهره گیری از تمام این پتانسیل نیستیم.
وی افزود: ‌ تغییر ساختار شرکت، ‌یکی از اصلیترین اهدافی است که هم اکنون با جدیت تمام دنبال می‌کنیم و در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده که ساختار و الگوهای مدیریتی در شرکت‌های فولادی بر‌تر در ۴ کشور دنیا را بررسی می‌کنند، سپس این اطلاعات با شرایط ذوب آهن تلفیق شده و ساختاری جدید تعریف می‌شود.
سعد محمدی تصریح کرد: تعریف ساختار به تنهایی کافی نیست بلکه اجرای صحیح آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع برای این تغییر و تحول نیاز به فرهنگ سازی داریم تا نگرش افراد متحول شود که در این امر روابط عمومی شرکت نقش مهمی دارد. اگر این فرهنگ سازی انجام شود، افراد در برابر تغییرات مثبت، مقاومت نخواهند کرد و این بنگاه اقتصادی می‌تواند به سمت تعالی و پیشرفت با شتاب بیشتری حرکت کند.
مدیرعامل شرکت در ادامه سخنان خود از مسئولین نظام پیشنهاد‌ها خواست که سمت و سوی اقتصادی به این نظام بدهند و گفت: در این نظام نباید به آمار و ارقام بسنده کرد بلکه باید پیشنهاد‌ها را به سمت اولویت‌های شرکت سوق داد. از جمله اولویت‌های اصلی ما کک و سنگ آهن است که به ترتیب ۴۵ و ۲۵ درصد از قیمت تمام شده محصولات را به خود اختصاص می‌دهند.
وی افزود: برای افزایش سرانه پیشنهاد و پیشنهادهای اجرایی شده باید سطح علمی و تخصصی را در تمام سطوح کارکنان افزایش دهیم. دکتر سعدمحمدی همچنین طی سخنان خود به اهمیت شادابی و طراوت در کارکنان اشاره کرد و گفت: باهمت و همدلی تمام تلاشگران شرکت، ‌رسیدن به اهداف مورد نظر امکان پذیر است.

محمدرضایی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز طی سخنانی برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای ارتقا کارکنان را موجب افزایش بهره وری دانست و افزود: جهت نهادینه کردن بهبود مستمر باید از مشارکت کلیه کارکنان بهره برد که نظام پیشنهاد‌ها در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: ‌ گاهی نیروهای خلاق، توانمند و شاداب مغفول می‌مانند و از توانایی آن‌ها ا ستفاده نمی‌شود. اما مدیران باهوش می‌توانند این نیرو‌ها راشناسایی کرده و با آموزش، نقاط ضعفشان را برطرف کنند تا این سرمایه عظیم در جهت پیشرفت شرکت مورد استفاده قرار گیرد. معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تصریح کرد: با توجه به خصوصی شدن ذوب آهن، نیاز به تغییر نگرش در تمام کارکنان داریم تا بتوانیم در جهت استراتژی‌ها و اهداف سازمان گام برداریم.
ربانی مدیر مهندسی صنایع شرکت نیز با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت نظام پیشنهاد‌ها در سال ۹۱ گفت: در سال گذشته ۱۶۲۳۷ پیشنهاد ارائه شد که نسبت به سال ۹۰ بیش از یازده درصد رشد را نشان می‌دهد. بر این اساس درصد مشارکت کارکنان در نظام‌های بهبود نزدیک به ۲۶ درصد است در حالیکه هدف تعیین شده ۴۰ درصد بود.
دکتر شهرام جعفری، ‌استاد دانشگاه و دارای سابقه ۲۵ سال فعالیت در نظام‌های مشارکتی به عنوان سخنران ویژه در این همایش به موضوع مدیریت سیستم پیشنهاد‌ها پرداخت و گفت: نظام پیشنهاد‌ها ابزاری برای مشارکت است اما آنچه مشارکت واقعی را رقم می‌زند به نگرش افراد باز می‌گردد.

. وی در بخشی از سخنان خود، ‌ حمایت مدیران ذوب آهن از نظام پیشنهاد‌ها را ارزنده و چشمگیر دانست و افزود: تنها پاداش مالی نمی‌تواند موجب افزایش میزان مشارکت کارکنان شود بلکه می‌توان از طرق دیگر از جمله دخیل کردن میزان مشارکت افراد در انتصاب‌ها و ارتقاء کارکنان، پاداش ماندگارتری برای مشارکت آن‌ها در نظر گرفت. در پایان این همایش با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت از برترین‌های نظام پیشنهاد‌ها و فعالیت‌های بهبود سال ۱۳۹۱ شرکت تجلیل به عمل آمد. فهرست کامل برترین‌های نظام پیشنهاد‌ها در شماره آینده هفته نامه آتشکار منتشر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز