خبرگزاری کار ایران

عکاس شرکت‌کننده در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک:

داوران به شاخصه‌های هنری توجه کنند نه نام‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۶

برای ارزیابی آثار در جشنواره‌ باید شاخصه‌های مختلف تعیین‌کننده باشد و نه صرفا نام و اعتبار یک هنرمند.

ایلنا: یکی از شرکت‌کنندگان در بخش مواد تبلیغی جشنواره کودک معتقد است که برای ارزیابی آثار در جشنواره‌ باید شاخصه‌های مختلف تعیین‌کننده باشد و نه صرفا نام و اعتبار یک هنرمند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان عکاس سینما در پاسخ به اینکه کارکرد مواد تبلیغی در سینمای کودک و نوجوان چگونه است، پاسخ داد: این موضوع متناسب با فیلمی که در حال ساخت است محاسبه و بررسی می‌شود. اگر آن فیلم از گونه کمدی و یا کودکانه و فانتزی باشد، به طور قطع این موضوع باید در عکس‌ها نشان داده شود.

پریسا ایمان‌پور؛ درباره کاری که با آن در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد بیان داشت: من با فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» در جشنواره حضور دارم.

ایمان‌پور درباره فضای کار در این فیلم گفت: ما از شهریور تا مهر ماه سال ۹۱ که کار کلید زده شد در شرایط بسیار بسیار سختی بودیم و فیلمبرداری در شهرستان دهدشت ادامه داشت. پس از پایان کار و مشاهده عکس‌های من توسط گروهی از استادان این حرفه، کارم مورد توجه قرار گرفت و خدا را شاکرم که توانستم در آن شرایط سخت و گرمای طاقت فرسا، کاری قابل قبول را ارائه دهم.

وی گفت: در جشنواره باید همه شاخصه‌ها برای ارزیابی یک اثر هنری مد نظر قرار بگیرد. گاهی اوقات اینگونه است که بر اساس سوابق کاری یک عکاس، نام او برای داوران یک جشنواره اهمیت می‌یابد که نباید اینگونه باشد.

این عکاس در ادامه اظهار داشت: عکاس باید بر حرفه خود مسلط باشد. اگر یک عکاس در طبیعتی خاص هم قرار بگیرد اما نداند که چگونه ابزار را به کار گیرد، هیچوقت یک عکاس موفق شناخته نمی‌شود و مانند فردی است که فقط دوربین به دست دارد. البته خود ابزار هم در شناخته شدن عکاس تاثیر دارد. برای مثال اگر تمام موارد یک عکس مناسب باشد اما با دوربین مناسب ثبت نشده باشد از نظر کیفیت یعنی چشم مخاطب را نوازش ندهد و کیفیت لازم را نداشته باشد جایی از کار می‌لنگد و کار زیر سوال می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز