خبرگزاری کار ایران

افزایش میانگین تولید علوفه در مراتع ییلاقی استان اصفهان؛

تولید بیش از ۸۳ هزار تن علوفه در اصفهان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۵

در سال جاری بیش از ۸۳ هزار تن علوفه با ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در استان اصفهان تولید شده است.

ایلنا: در سال جاری بیش از ۸۳ هزار تن علوفه با ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در استان اصفهان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: ازحدود ۱۰.۶ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی استان اصفهان وسعتی در حدود ۶.۳ میلیون هکتار را مراتع استان به خود اختصاص داده که ازاین میزان ۱.۹ میلیون هکتار به مراتع ییلاقی اختصاص یافته است.

ابراهیم مسائلی، با اشاره به اینکه مراتع ییلاقی استان عمدتاً درنواحی جنوب وغرب استان قرارگرفته واز پوشش علوفه ای خوبی برخوردار می باشد ادامه داد: که این میزان تولید علوفه منجر به تولید بیش از ۳۴۰۰ تن گوشت درسطح مراتع ییلاقی استان شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ارزیابی های انجام گرفته، مراتع ییلاقی استان اصفهان علیرغم بروز خشکسالی های اخیر وکاهش میزان بارشها نسبت به میانگین بلند مدت استان وبه دلیل بارش های خوب بهاره روند روبه رشدی را داشته است.

وی مراتع علاوه برآنکه بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی ایلات و عشایر محسوب می شود، یکی از منابع تولید گوشت، لبنیات، پشم وسایر فرآورده های دامی کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز