خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان؛

شهردار جدید شهرضا معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۸

محمد هویدا، شهردار سابق خوراسگان با حضور علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان به عنوان شهردار جدید شهرضا معرفی شد.

ایلنا: محمد هویدا، شهردار سابق خوراسگان با حضور علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان به عنوان شهردار جدید شهرضا معرفی شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان در آیین تودیع و معارفه شهردار شهرضا گفت: با گذشت کمتر از یک ماه از شروع کار دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران ۷۰ درصد از ۱۰۶ شهر استان مشخص شده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر از شهرداران قبلی در محل خدمت خود یا به عنوان شهردار مناطق دیگر انتخاب شده‌اند، گفت: لازم است تغییر شهرداران با سرعت صورت پذیرد تا در فاصله زمانی روی کار آمدن شهردار جدید خلایی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی ادامه داد: استانداری در این مدت تلاش کرد در انتخاب شهرداران با چشم پوشی از بازی‌های سیاسی، صرفا خدمتگزاری، تجربه و کارآمدی افراد را مد نظر قرار دهد.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: یک شهردار لایق باید بتواند به کمک شرایط درست، منابع مالی پایدار ایجاد کند که بهترین روش استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی در تمام عرصه هاست.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها توجه داشته باشند نمی‌توانند به صورت مجزا و بخشی فعالیت کنند و همکاری سایر ارگان‌ها بویژه شهرداری برای آن‌ها نفع بسیاری به دنبال دارد.

استاندار اصفهان فلسفه وجودی استانداری را همگرایی دستگاه‌ها و ایجاد هم افزایی بیشتر بین آن‌ها اعلام کرد.
شهردار جدید شهرضا که از سوی شورای چهارم شهر شهرضا با کسب ۸ رای از ۸ رای اخذ شده، به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شده بود، رسماً کار خود را بر عهده گرفت و برنامه‌های خود را اعلام کرد.

در ادامه مراسم با حضور استاندار اصفهان، تلفن‌های کابلی مسکن مهر شهرضا و با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ شماره تلفن به بهره برداری رسید.

برای بهره‌برداری از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، بیش از دویست هزار و ۵۰۰ متر کابل و ۱۰ کیلومتر حفاری انجام شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در واحدهای مسکن مهر شهرستان شهرضا ساکن هستند، ابراز خرسندی نمود که با افتتاح این طرح مشکلات ساکنین این منطقه در برقراری ارتباط با استفاده از خطوط تلفن ثابت مرتفع می‌شود.

وی در ادمه با بیان اینکه استان اصفهان با واگذاری بیش از دو هزار واحد مسکونی رتبه اول کشور در پروژه مسکن مهر را به خود اختصاص داده است، افزود: البته هنوز تعدادی از واحدهای مسکن مهر بدلیل کم آبی و خشکسالی به مردم واگذار نشده است.

علیرضا ذاکر اصفهانی در ادامه با اشاره به لزوم تلاش مدیران برای برند دار کردن صنایع دستی شهرضا اظهار داشت: توجه به اشاعه کارهای هنری مختص شهرضا مانند سفالگری و نمدمالی نقش بسزایی در حفظ تاریخ شهرضا دارد.

وی با بیان اینکه بعد از کلانشهر اصفهان، چهار شهر بزرگ در استان وجود دارد که یکی از آن‌ها شهرضاست، خاطرنشان کرد: مدیران این شهرستان باید سعی کنند با بالا بردن امکانات و جاذبه‌های شهری، مهاجران کلانشهر اصفهان را به سمت خود جذب کنند.

استاندار اصفهان افزود: شهرضا باید به دوره‌های تاریخی خود بازگشته و ارزش‌های بومی و فرهنگ و هنر خود را حفظ و احیا کند و امروزه مردم به فرهنگ و هنر، محیط‌های رفاهی گردشگری و توسعه این مفاهیم نیاز دارند.

وی با اشاره به غنای تاریخی و فرهنگی شهرضا به عنوان شهر علما، حکما و فلاسفه که از قدیم تا کنون شهرت فراوانی داشته و نامداران این شهر در سراسر میهن اسلامی ایران به خدمت مشغول هستند، بر احیای هویت اصلی این شهر تأکید کرد.

ذاکر اصفهانی خواستار برنامه ریزی مدون جهت بازگشت هویت اصلی شهرضا شد و در ادامه به نقش مؤثر سرداران شهید این شهرستان در دوران دفاع مقدس اشاره نمود.

وی موقعیت جغرافیایی شهرستان شهرضا در کریدور شمال - جنوب کشور را موقعیت ممتازی برای این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: لازم است این شهرستان در برنامه ریزی‌ها خصوصا در زمینه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان وجود ایلات قشقایی و بختیاری در شهرضا را منشا هنر و خدمت خواند و افزود: می‌توان با ایجاد فضاهای مناسب برای این قومیت‌ها در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی، غذاهای بومی و لباس‌های سنتی در مسیر توسعه فرهنگ و هنر اصیل گام‌هایی برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز