خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

مسئولان اولویت خود را به پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۸

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای هیات مدیره و هیات امنا موسسه خیریه دیابت اصفهان بر ضرورت پیشگیری در بیماری‌ها تاکید کرد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای هیات مدیره و هیات امنا موسسه خیریه دیابت اصفهان بر ضرورت پیشگیری در بیماری‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره و هیات امنا موسسه خیریه دیابت اصفهان گفت: آنچه در اسلام بیشتر بر آن تاکید شده است پیشگیری از بیماری‌هاست لذا آگاهی دادن به مردم و ایجاد حساسیت بین آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه مردم گناهان تازه‌ای انجام دهند، خداوند بلای تازه‌ای که آن را نمی‌شناسند، می‌فرستد. لذا پیدایش برخی از بیماری‌ها ریشه در اعمال افراد جامعه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انسجام و اتحاد پزشکان و عضویت در انجمن‌های خیریه می‌تواند در تسریع کمک رسانی به بیماران و پیشگیری از رواج بیماری‌ها مثمر ثمر باشد.

وی، اختصاص مکان‌های مجزا برای انجمن خیریه دیابت اصفهان در هر منطقه از سوی شهرداری را پیشنهاد داد وگفت: تعامل با صدا و سیما و پخش برنامه‌های مستمر در زمانی مشخص در خصوص دیابت این بیماری خاموش، زمینه آگاه سازی بیشتر مردم از پیامدهای گرفتاری به این بیماری را فراهم می‌کند.

محمد طیفوری، مدیر عامل انجمن خیریه دیابت استان اصفهان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه خیریه گفت: دیابت بیماری بی‌سر و صدا و‌ام الامراض است که بر اساس آمارهای ارائه شده در هر ۱۰ ثانیه ۲ نفر به آن مبتلا می‌شوند و تا سال ۲۰۳۵ میلادی، ۳۵۰ میلیون نفر به دیابت مبتلا شده‌اند.

وی از هزینه سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار در کشور برای این بیماری خبر داد وگفت: ۱۳ درصد افراد بالای ۳۰ سال در اصفهان مبتلا به دیابت هستند.

وی بر لزوم آگاهی دادن به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های آگاهی رساندن به مردم ارائه این مطالب در کتب درسی دانش آموزان است.

وی با بیان این مطلب که دیابت قابل کنترل و پیشگیری است، افزود: در دیابت تیپ ۲ از شروع بیماری تا تشخیص آن گاهی ۷ تا ۱۱ سال طول می‌کشد لذا نقش غربالگری که از وظایف دولت به حساب می‌آید بسیار چشمگیر است که متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز