خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اجرای دقیق و جدی محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه/ کاهش روند شیوع کرونا، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۹۸

استاندار آذربایجان شرقی از اجرای دقیق و جدی مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید از شنبه -اول آذر ماه - در استان خبر داد و گفت: اجرای این محدودیت‌ها و در نتیجه کاهش روند شیوع بیماری کرونا، بدون مشارکت مردم و همت ویژه مسئولان قابل انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این محدودیت‌ها از روز شنبه و همزمان با سراسر کشور متناسب با وضعیت هر یک از شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: روند فعلی شیوع بیماری کرونا، نگران‌کننده است و باید تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان و همچنین قطع زنجیره بیماری به کار گیریم.

پورمحمدی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول برای اجرای صحیح محدودیت‌های جدید کرونایی در استان شد و اظهار داشت: از همه مردم انتظار داریم که علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در اجرای صحیح محدودیت‌ها، یاری‌گر ستاد کرونا باشند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌ها و محدودیت‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا باید به دقت در استان اجرا شده و در صورت بی‌توجهی مردم و اضناف به تذکرات گروه‌های نظارتی، با افراد خاطی برخورد شود.

پورمحمدی اظهار داشت: اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان صمت باید بیشتر از گذشته و با رویکرد اقناعی، بر روند تعطیلی گروه‌های شغلی از شنبه هفته آتی نظارت کنند.

                                                          جزئیات محدودیت های جدید کرونایی از شنبه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه با تشریح محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: تا زمانی که هیچ درمان قطعی برای بیماری کرونا کشف نشده، رعایت شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

علیار راستگو اظهار داشت: طرح جامع اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه به مدت دو هفته و متناسب با وضعیت شیوع بیماری در تمامی شهرهای استان اجرا می‌شود و استمرار این محدودیت‌ها نیز پس از پایان اجرای طرح و تصویب مجدد در ستاد ملی کرونا و استان امکان‌پذیر است.

او با اشاره به تقسیم‌بندی شهرهای استان به سه وضعیت  زرد، نارنجی و قرمز، گفت: در شهرهای با وضعیت زرد، دو سوم، وضعیت نارنجی، یک دوم و وضعیت قرمز، یک سوم کارکنان، ملزم به حضور در ادارات بوده و بقیه کارمندان با اولویت زنان سرپرست خانوار، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با موافقت مدیر مربوطه در خانه بمانند. دستگاه‌های خدمات‌رسان و دارای خدمات ضروری از  معافیت و محدودیت حضور کارکنان در ادارات، مستثنی هستند.

راستگو افزود: همچنین در شهرهای دارای وضعیت زرد، فقط مشاغل گروه چهار، وضعیت نارنجی، گروه‌های سه و چهار و وضعیت قرمز، گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود و فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خصوصی در تمامی وضعیت‌ها به شکل مجازی و غیرحضوری انجام خواهد شد.

او در ارتباط با ممنوعیت تردد در استان از روز شنبه نیز گفت: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند. از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند. از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

                                                            وضیعت تمام استان بالاتر از نارنجی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: وضعیت تمام شهرستان‌های استان، بالاتر از نارنجی است و باید محدودیت‌های جدید با دقت و حساسیت هرچه بیشتر اجرا شود.

محمدحسین صومی افزود: در 24 ساعت گذشته 240 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان، بستری شده و 16 نفر نیز جان خود از دست داده اند.

او از کاهش تعداد متوفیان کرونا نسبت به روزهای اخیر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آتی و در صورت تحویل کیت‌های تشخیص به استان، شاهد افزایش تست‌ها و در نتیجه افزایش مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در استان باشیم.

صومی همچنین گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه 15 کشور را دارا بوده و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، 4.9 درصد و بهتر از میانگین کشوری است.

او همچنین به تبیین و تشریح طرح ویژه مدیریت و مقابله محله‌محور با کووید 19 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج پرداخت.
                                                          تأمین مقدار قابل توجهی اکسیژن تا روز جمعه

حبیب امین‌زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه از اقدامات انجام‌شده برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونا خبر داد و گفت: تا روز جمعه، مقدار قابل توجهی اکسیژن به استان وارد می‌شود و امیدواریم هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

تطعیلی ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعت 19 عصر از روز شنبه در تبریز ، تعطیلی تمام پارک‌ها و بوستان‌های تبریز و سایر شهرهای دارای وضعیت قرمز، افزایش نظارت بر اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در استان و ممنوعیت برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی و اختصاصی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در این جلسه بود.

فرماندار، شهردار و دادستان تبریز هم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با مدیریت و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز