خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی مطرح کرد:

خوراندن الکل به قصد ضدعفونی دستگاه گوارش/ کودکان قربانیان باور غلط والدین

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۵۳۸

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی والدین با این تفکر که الکل موجب ضدعفونی کردن دستگاه گوارش و پیشگیری به ابتلا از کرونا می‌شود با خوراندن آن موجب مرگ کودکان خود شده‌اند.

به گزارش ایلنا، دکتر مریم اخگری با بیان این مطلب افزود: از زمانی که بیماری کووید ۱۹ در کشور شایع شد مسمومیت با متانول را در موارد بسیار زیادی در کشورمان مشاهده کردیم.

وی گفت: از الکل به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده می‌شود و الکل اتیلیک یا اتانول ماده‌ای است که به عنوان ضدعفونی کننده دست یا سطوح کاربرد دارد، اما چون ذخایر و منابع موجود در کشور از نظر وجود اتانول کاهش پیدا کرد یکسری افراد سودجو ناخواسته و بدون اطلاع از اینکه متانول ماده‌ای سمی است آن را وارد مشروبات الکلی می‌کنند و به جای این که اتانول توزیع کنند متانول را وارد بازار سیاه دارویی می‌کنند.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: برخی افراد به سبب نداشتن اطلاعات و این باور غلط که مصرف خوراکی الکل از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند، الکل را به بچه‌ها می‌دهند که دستگاه گوارش را ضدعفونی کند و یا اینکه خودشان با این نیت خورده اند، اما دچار مسمومیت و یا مرگ شده اند.

این متخصص سم شناسی و داروشناسی افزود: از اواخر بهمن سال گذشته که شیوع کرونا در کشور آغاز شد موارد متعددی از مسمومیت با متانول را داشتیم که به خاطر ضدعفونی کردن دستگاه گوارش استفاده شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز