خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار و رئیس‌سازمان فنی و حرفه‌ای:

تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا/ افزایش دریافتی حدود ۵ میلیون بازنشسته

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۹۰

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور گفت: دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش های مختلف به ویژه در بخش خدمات به مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، دکتر علی اوسط هاشمی‌معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به خراسان شمالی و شهر بجنورد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در رابطه با کمک دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: علاوه بر فشار مضاعف تحریم ، کرونا نیز خسارت زیادی را به مشاغل کشور وارد کرد که دولت با حداقل منابعی که در اختیار داشت توانست در این بخش به خوبی عمل کند.

وی افزود: بر این اساس در گام اول دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص داد تا بخش هایی که در این مسیر مشاغل و منابع درآمدی‌شان تحت الشعاع کووید ۱۹ قرار گرفتند یاری رساند.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار از طریق سایت کارای وزارت تعاون و کار و با همکاری تمام وزارتخانه ها و اتحادیه ها و خانه های اصناف، تعاون، مجمع امور صنفی اتاق بازرگانی به خوبی شناسایی و اجرا شد.

دکتر هاشمی اظهار کرد : همچنین آن بخشی که مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود در حوزه آموزشگاه های آزاد که مجبور به تاسی از سیاست های ستاد ملی کرونا یا ستادهای استانی کرونا بود توانستیم مطابق آنچه که مصوبه دولت بود خدماتی که لازم بود از طریق سایت کارا ارائه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه در رابطه با کمک معیشتی دولت به مردم به ویژه بازنشستگان که در مجلس مطرح شده بود، گفت: در این بخش دو اقدام بزرگ از سوی دولت انجام شد؛ یکی برای بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگری بازنشستگان دولتی که در این زمینه قریب به ۵ میلیون نفر در این بخش حقوق‌شان افزایش یافت.

وی افزود: از این میزان یک‌ونیم میلیون نفر در حوزه کارکنان دولت و ۳ و نیم میلیون نفر در حوزه بازنشستگان بود که این جهش بزرگی برای بازنشستگانی بود که سالیان سال منتظر این مهم بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز