خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه 4/5 میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل/ چغندر محصول استراتژیک کشت پاییزه پارس‌آباد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۹۷

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی مطرح است،خواستار توجه مسئولان به استعدادهای بالقوه کشاورزی و دامپروری پارس‌آباد شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم امامی فرماندار شهرستان پارس‌آباد در نشست با مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه پارس آباد قطب کشاورزی است، خواستار توجه ویژه مسئولان به این شهرستان شد و گفت: استعدادهای بالقوه این منطقه در کشاورزی و دامپروری قابل گسترش بوده و زمینه اشتغال گسترده و تولید با ارزش افزوده در صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود دارد.

خلیل نیکشاد نیز در این نشست از اختصاص ۳ هزار هکتار برای کشت چغندر قند پاییزه خبر داد و گفت: با آغاز  آبان ماه کشت این محصول در پارس‌آباد  آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل تنها یک درصد مساحت کشور را دارد تصریح کرد: این استان سالانه چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی که معادل ۴ درصد کل تولیدات کشور می‌باشد را استحصال می کند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت محصولات گندم و جو و کلزا نیز خبر داد و گفت: شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب کشاورزی استان و کشور سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات را تولید و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز