خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

مطالبه شهروندان دامغانی از شورای شهر ؛جلسات‌تان را علنی برگزار کنید/ عضو شورا: وقت گفت وگو ندارم، شورا سخنگو دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۹۹۵

به رغم مطالبات مکرر شهروندان دامغانی مبنی بر شفافیت آرا و مصوبات جلسات شورای شهر اما این جلسات بدون حضور شهروندان و خبرنگاران برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، یکی از مهم‌ترین مصادیق رعایت حقوق شهروندی اطلاع آحاد جامعه از مصوبات، تصمیمات و عملکرد بودجه و نقل و انتقالات مالی شوراهای شهر است این موارد در حالی است که با گسترش تکنولوژی نوین و دسترسی شهروندان به فضای مجازی و اطلاع از سایر شهرهای کشور باعث احیای حس مطالبه‌گری شده است که از قضا مورد تأیید مسئولان عالی رتبه کشور نیز هست.


حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورای شهر دامغان، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورای شهر است چرا که حضور افکار عمومی در جلسات شورا باعث می‌شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس شود.

در همین باره یکی از شهروندان 25 ساله دامغانی به ایلنا گفت: چگونه در سایر شهرها مردم می توانند به فایل صوتی جلسات شورای شهر و آرای اعضا دسترسی داشته باشند اما در دامغان این مهم اتفاق نمی افتد؟

وی با بیان اینکه چرا در اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی بین مردم دامغان و جاهای دیگر  تفاوت است یادآور شد: به نظرم برای شفاف سازی مصوبات و جلسات شورا این مهم  باید انجام شود شوراهای شهر زیر نظر وزارت کشور هستند و قانون را در این حوزه قوه مجریه اجرا می کند، فرماندار شهرستان نیز نماینده عالی دولت در شهرستان هستند و طبق منشور حقوق شهروندی و قانون شوراها طبعا ایشان و استانداری باید در جهت احقاق حق مردم و الزام شورای شهر به شفافیت در بخش مالی و عملکرد ،اقدام لازم را مبذول کنند.

امیر حسین شهروند دامغانی ییک دیگر از مصاحبه شوندگان نیز خطاب به رئیس شورای شهر دامغان گفت: در واقع کمیسیون های چندگانه شورا در این چند سال چه برنامه ای برای پیشرفت و ارتقای دامغان نسبت به ۴ سال قبل عملیاتی کرده اند یا درصد موفقیت آن چه میزان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ‌عنوان قصد انکار زحمات مجموعه  شورای شهر ‌‌را نداشته و نخواهم داشت، ادامه داد: این حق باید برای شهروندان و موکلان محفوظ باشد که بعد از تقریباً چهار سال گزارشی جامع و مانعی از عملکرد کمیسیون‌ها و میزان موفقیت و شکست مصوبات به مردم ارائه شود.

این شهروند دامغانی افزود: کاش در این تقریبا یک سال باقی مانده تغییر رویه ای در مسیر اطلاع رسانی و شفافیت در تصمیمات و برنامه های شورا ایجاد شود تا نه تنها دیگر شاهد ایجاد این قبیل حاشیه ها نباشیم بلکه عضو فعال خوش فکر و متعهد از عضو کم کار و بی تعهد باز شناخته شود و شهروندان برای انتخابات آتی انتخاب موثرتری داشته باشند.

یکی از اعضای شورای شهر  هم که نخواست نامش در گزارش بیاید در پاسخ به این مطالبه شهروندان گفت:  متاسفانه فرصت  گفت و گو ندارم.

وی افزود: بودجه شورا در سال جاری 360 میلیون تومان بود که صرف امور سوخت خودرو، تعمیر خودرو و  حق جلسه و ...شد. حق جلسه هم  به افرادی تعلق می گیرد که در جلسات حضور داشته باشند.

این عضو شورای شهر همچنین گفت : ما اگر چیزی نمی گوییم به این دلیل است که شورا سخنگو دارد وگرنه مخالف شفافیت نیستیم و باید با سخنگوی شورا هماهنگ کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز