خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اعلام کرد:

234 نفر متقاضی اهدای پلاسما، 178 نفر اهدا کننده

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۴۹

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۳۴ بیمار بهبود یافته از بیماری کرونا برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون اراک مراجعه کرده اند که ۱۷۸ نفر از آنان واجد شرایط برای این موضوع تشخیص داده شده و مبادرت به اهدای پلاسما کرده اند.

فاطمه مهدویانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: شرایط اهدای پلاسما همانند اهدای خون است و سن ۱۸ تا ۶۰ سالگی، بهترین بازه سنی برای اهدای پلاسما است. همچنین نداشتن سابقه بیماری، صحت کامل و مصرف نکردن دارو در زمان اهدا نیز از دیگر شرایط اهدا خون و پلاسما است. در این راستا از بهبود یافتگان کرونا تقاضا می‌شود به شکرانه سلامت خود و با هدف نجات بیماران مبتلا به کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که یک ماه از بهبودی کامل آنان می‌گذرد می‌توانند با اطمینان خاطر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده و با اهدای خون و پلاسمای خود به بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند. بیماران بهبود یافته باید مدارک پزشکی لازم از جمله سی تی اسکن، آزمایش پی سی آر و یا آزمایش مثبت سرلوژی کووید ۱۹ را در هنگام اهدا پلاسما به همراه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبود یافته کرونا گرفته می شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده باز می‌گردد. این حجم از پلاسما برای درمان یک بیمار کرونایی استفاده می‌شود و با توجه به وضعیت بیمار ممکن است نیاز مجدد به استفاده از پلاسما وجود داشته باشد. خون بهبودیافتگان بیماری کرونا می‌تواند به درمان عفونت ناشی از این ویروس کمک کند و به همین دلیل از این بیماران درخواست شده تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

دکتر مهدویانی تصریح کرد: اهدای پلاسما تنها در مرکز استان انجام می شود و امکان دریافت پلاسما بهبود یافتگان کرونا در شهرستان‌های تابعه استان وجود ندارد. بنابراین از متقاضیان واجد شرایط درخواست می شود برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون اراک مراجعه کنند. پلاسما گرفته شده از بیماران بهبود یافته کرونایی باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نیاز برای این فرایند در شهرستان‌ها موجود نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز