خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۷۴

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف تحقق شعار جهش تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرشاد پیله‌چی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و واسط، این طرح را در ۳۱ استان کشور به منظور رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و همچنین حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل برنامه اشتغال فراگیر اجرا کند.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های وارد شده به بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا و شرایط ناشی از آن، توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

پیله چی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در این طرح، وظیفه دارد برای شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی را به سرانجام برساند.  

وی با اشاره به شرایط لازم جهت ثبت نام، افزود: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی بودن، فقدان اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرمایی دارند منعی برای ثبت نام نخواهند داشت) می‌توانند تا هفتم مهرماه سال جاری به سایت www.inhb.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی‌آزمایی می‌شوند، تصریح کرد: بعد از این مرحله، ارایه آموزش‌ و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاد دانشگاهی است که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود.

پیله‌چی با بیان اینکه مشاغل در رسته‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی است، افزود: برای فاز نخست اجرای طرح،  مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان شناسایی ‌شده است و متقاضیان می‌توانند در ۳۲۰ رشته ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: برخی متقاضیان فاقد تخصص یا فاقد توانایی در فروش محصولات هستند که با ورود و مشارکت پیشران‌ها این مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز