خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد:

شهر قزوین به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور راه یافت

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۴۹۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: قزوین به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور در دو حوزه موسیقی، هنر‌های تجسمی و خوشنویسی پیوست.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: از بین ۳۶۷ شهر، قزوین در حوزه موسیقی به شبکه ۱۷ شهر خلاق و در حوزه هنر‌های تجسمی و خوشنویسی به شبکه ۲۲ شهر خلاق کشور پیوست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

اسماعیلی اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه‌های آموزشی برنامه نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهر‌های شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۲۴۰۰ ساعت برای ۱۲۰۰ نفر برگزار شد که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: با اشاره به اینکه بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود، اضافه کرد: گروه‌های ۹ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی وهنری شهر‌ها در رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

اسماعیلی بیان کرد: بخش‌های این طرح شامل بخش هنر‌های تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک، بخش هنر‌های نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، بخش موسیقی، بخش مد و لباس، بخش صنایع سنتی، بخش ادبیات، بخش رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، بخش سینما و بخش صنعت بسته‌بندی و چاپ بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر، مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، قابلیت و ضمانت اجرایی، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه از مهم‌ترین شاخص‌های های هیئت‌داوران برای انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر بود.

اسماعیلی افزود: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز