خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

اعضای ۵ کمیسیون مجلس به ایلام سفر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۴۲

استاندار ایلام گفت: پنجشنبه هفته جاری تعدادی از نمایندگان اعضای کمسیون های پنجگانه مجلس به قصد بازدید از طرح ها و پروژه مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند.

به‌گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامانه گرمسیری، به دیدارهای خود با معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس امور پایش سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره و اظهار کرد: ۸ الی ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های مختلف مجلس چون کمیسیون انرژی، امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع به همراه نمایندگان استان در مجلس روز پنجشنبه به قصد بازدید از طرح ها و پروژه های مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند.

سلیمانی دشتکی خواستار مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان‌ ذی ربط در این فرصت شد و گفت: در این راستا مسئولان مربوطه طرح های مشکل دار در حوزه راه، کشاورزی، آب منطقه ای، آب فاضلاب شهری و روستایی و پروژه های امتداد مرزی مشخص کنند تا در سفر نمایندگان کمسیون های تخصصی مجلس جهت تامین اعتبار معرفی شوند.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان‌تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و گفت: در رایزنی‌های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر معاون این نهاد به استان و بازدید از مناطق محروم استان موافقت شد تا با ارائه طرح های توجیه‌دار در قالب زنجیره تولید مثل پرورش ماهی در قفس، طرح های گلخانه ای و ... تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از حوزه این معاونت به استان اختصاص یابد و این مبلغ اضافه بر میزان اعتباری است که برای تسهیلات اشتغال روستایی در سال جاری برای استان ایلام مشخص شده است.

استاندار ایلام در ادامه به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های جهش تولید استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به طرح ها و پروژه‌ های استان در حوزه های مختلف و در راستای تحقق شعار سال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بعد از موفقیت در افزایش اراضی کشاورزی و زمین های آبی در استان در جهت تکمیل چرخه سامانه گرمسیری اعتبار بسیار خوبی برای انتقال آب به «کنجان‌چم» اختصاص یافته که ‌این مهم می‌تواند خالق تحول بزرگ در منطقه باشد.

بر این اساس، روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه تعدادی از نمایندگان اعضای کمسیون های پنجگانه مجلس شورای اسلامی به قصد بازدید از طرح ها و پروژه مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند و در پایان در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان در راستای رفع مسائل و مشکلات استان بحث، گفت وگو و تصمیم گیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز