خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد:

افتتاح ۲۲ پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۴۵

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۲۲ پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری این طرح‌ها ۲۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی ضمن بیان اینکه ۲۲ پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت در استان سمنان افتتاح می‌شود، ابراز داشت: بیشترین تعداد این طرح‌ها با ۱۷ مورد مربوط به عملیات آبخیزداری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه چهار پروژه عملیات بیابان‌زدایی و یک پروژه اجرای عملیات جنگل‌کاری نیز طی ایام هفته دولت منظور شده است، افزود: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها ۲۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان بابیان اینکه سه شهرستان مهدی‌شهر، شاهرود و میامی به عنوان در خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها هستند، ابراز داشت: انتظار می‌رود رسانه‌ها برای کاهش آتش‌سوزی‌ها در آگاه‌سازی جوامع بومی و محلی نقش ایفا کنند.

مرادی حقیقی در ادامه تصریح کرد: آبخیزداری از جمله عوامل مهمی که می‌تواند در کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی حائز اهمیت باشند لذا انجام این قبیل اقدامات در زمره فعالیت‌های مهم و اساسی منابع طبیعی استان سمنان است.

وی افزود: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی به مشارکت آحاد مردم وابسته است لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود برای توسعه و حفاظت این میراث طبیعی مردم را به صیانت از آن دعوت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز