خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبر داد:

بهره‌برداری از 843 پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 701 میلیارد تومان در هفته دولت/ افزایش 8 درصدی انتصاب مدیران زن در پست‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۰۵

استاندار فارس با اشاره به بهره‌برداری از 843 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 701 میلیارد تومان در هفته دولت امسال گفت: سرجمع اعتبارات دولتی، تسهیلات، آورده مجری و کمک های خیرین به سه هزار و 512 میلیارد تومان می رسد.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی، در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت تصریح کرد: در شرایطی که درآمدهای نفتی به کمترین میزان رسیده است و دولت موفق شده است علاوه بر اداره کشور، خدماتی برای رفاه و آسایش مردم و تکامل و پیشرفت کشور صورت دهد.

رحیمی با اشاره به پروژه هایی که در سال گذشته در استان افتتاح شد افزود: در سال‌های مختلف تعداد پروژه‌ها و اعتباری که هزینه می‌شود متفاوت است و در هفته دولت سال گذشته 821 پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و 202 میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: توزیع این اعتبارات و پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف با توجه به جمعیت، وسعت، میزان توسعه یافتگی و محرومیت متفاوت است که بر همین اساس بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان شیراز با 113 پروژه و یک هزار و 172 میلیارد تومان اعتبار و پس از آن شهرستان کازرون با 59 پروژه و 124 میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار فارس ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۴۲ پروژه در شهرستان لارستان ،۴۱ پروژه در مرودشت، ۳۹ پروژه در جهرم، ۳۹ پروژه در نی‌ریز، ۳۸ پروژه در نورآباد ممسنی، ۳۷ پروژه در فسا، ۲۹ پروژه در سپیدان، ۲۷ پروژه در اقلید و ۲۵ پروژه در مهر افتتاح خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: در سطح استان علاوه بر پروژه‌های شهرستانی، 44 پروژه نیز با ماهیت استانی و با اعتباری بالغ بر 643 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار فارس افزود: پروژه‌های هفته دولت امسال به تفکیک شامل ۱۰ پروژه در بخش امور آب آشامیدنی شهرها و روستاها، ۷۶ پروژه در بخش بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۷۴ پروژه در مرتبط با فضاهای آموزشی، فرهنگی، هنری و آموزش و پرورش و ۱۰ پروژه در بخش امور آموزشی، فرهنگی، هنری، رفاهی، مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری است.

رحیمی بیان کرد: همچنین ۴۷ پروژه در بخش اموربهداشت و درمان، ۲۵ پروژه در بخش امور برق، ۸۲ پروژه در بخش عمران شهری و روستایی، ۱۴۱ پروژه در بخش مسکن شهری و روستایی، ۱۳ پروژه مربوط به امور ورزشی، ۲۱۰ پروژه در بخش پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و ۱۵۳ پروژه در بخش طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات افتتاح می‌شود.

استاندار فارس، در خصوص مراحل و وضعیت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به این استان نیز گفت: این پروژه در قالب 15 میلیون متر مکعب قرارداده بسته شده و کارهای سایت آب شرین کن در حال اجرا است و میزانی هم لوله گذاری انجام شده که در صورت استقبال صنایع از خرید آب تولیدی، روند اجرا سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رحیمی افزود: در این زمینه مذاکرات دیگری هم برای افزایش سهمیه انتقال شریک سرمایه‌گذار انجام شده چرا که این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و تعهد دولت تضمین خرید آب است.

وی ادامه داد: این تضمین از 2 طریق انجام می‌شود که یکی تضمین خرید آب برای مصرف آشامیدنی است که ما این تضمین را برای شهرهای لامرد و مهر به سرمایه‌گذار می‌دهیم و قسمت دوم نیز تعهد خرید مربوط به صنایع و فعالیت‌های اقتصادی است.

وی، در خصوص تقاضای سرمایه‌گذار برای افزایش مجوز انتقال آب نیز گفت: چون ما مجوز انتقال 285 میلیون متر مکعب آب را گرفته‌ایم و فقط انتقال 15 میلیون متر معکب را با این سرمایه‌گذار قرارداد داریم، سرمایه‌گذار معتقد است که این 15 میلیون متر مکعب پاسخگوی حجم و میزان سرمایه‌گذاری که بنا است برای استقرار آب شیرین کن و اجرای خط انتقال انجام دهد نیست که مذاکراتی نیز با وزارت نیرو و سازمان آب انجام شده که این میزان 15 میلیون متر مکعب افزیش یابد که به توافق‌های اولیه هم دست یافته‌اند.

رحیمی گفت: قطعا اگر صنایع از خرید آب انتقالی استقبال کنند، این پروژه با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

استاندار فارس از افزایش ٨ درصدی انتصاب مدیران زن در پست های مدیریتی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در مجموعه وزارت کشور هر بانویی که تمایل به حضور در پست‌های مدیریتی دارد در صورت اعلام آمادگی، رزومه‌اش بررسی و در پست‌های مدیریتی از توان آنها استفاده خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون دو مدیرکل و دو معاون مدیرکل، دو بخشدار و دو معاون فرماندار از بین بانوان توانمند انتخاب و منصوب شده و مشغول به فعالیت هستند. 

استاندار فارس با اشاره به تلاش های گسترده دولت برای تکمیل ساخت آزادراه شیراز-اصفهان و تامین اعتبارات لازم برای این طرح از طرف دولت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، افزود: امیدواریم تا پایان سال 99 بتوانیم این پروژه را به صورت مقدماتی افتتاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز