خبرگزاری کار ایران

فتح اللهی:

اجرای طرح روستای بودن زباله در اولویت کمیته پسماند رشت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۰۱

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر فرهنگ سازی جهت کاهش میزان تولید زباله در خانوارها، گفت: اجرای طرح روستای بدون زباله به عنوان یکی از اهداف اصلی کمیته پسماند شهرستان پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح‌اللهی در جلسه کمیته پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اگر از سالیان گذشته بر مبحث فرهنگ‌سازی در تفکیک زباله یا کم تولید کردن زباله کار می‌کردیم، در حال حاضر دغدغه‌های کمتری داشتیم، افزود: در گذشته مردم خود زباله‌های تولیدی را از روش‌های مختلف امحا می‌کردند اما بعدها جمع‌آوری روزانه زباله به یک فرهنگ تبدیل شد و امروزه به جایی رسیده که هزینه‌های جاری این کار بسیار افزایش یافته است.

وی تامین ماشین آلات، یافتن مکان فیزیکی برای دفن زباله، پرداخت حقوق روزانه کارگران و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم را از مهم‌ترین مشکلات در حوزه پسماند برشمرد و اظهار داشت: اجرای طرح روستای بدون زباله از جمله اهدافی است که در راستای مدیریت پسماند شهرستان در دستور کار قرار گرفته است و آمادگی داریم در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی و سمن‌ها استفاده کنیم.
 
فرماندار رشت مشکلات کنونی در مبحث سایت زباله سراوان را مربوط به حداقل بیست سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد؛ با توجه به تولید بالغ بر ۷۰۰ تن زباله در شهرستان، نخست باید دلیل میزان بالای تولید زباله را در خانوارها بررسی کنیم و سپس باید با روش‌های برنامه محور، به دنبال راهکارهایی جهت کاهش آن از مبدا باشیم.
 
فتح‌اللهی با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان در هفته دولت، ابراز امیدواری کرد: با افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی، احداث زباله سوز رشت و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا، معضل پسماند و زباله در سطح شهرستان رشت تا حد زیادی رفع شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز