خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

افزایش ٣٠ درصدی وقوع قتل در شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۵۶

فرماندار نیشابور از افزایش ٣٠ درصدی وقوع قتل از ابتدای سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته دولت ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: از ابتدای سال جاری متاسفانه شاهد افزایش چشمگیر وقوع قتل با ٣٠ درصد بوده ایم همچنین با اقدامات به موقع صورت گرفته افزایش ۶٧ درصدی در کشف قتل را داشته ایم. 

وی در ادامه افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ١١۵ درصد افزایش کشف مواد مخدر، ٧١ درصد کشف سلاح جنگی و شکاری، ۶٠ درصد کاهش تجمعات غیر مجاز و نزاع های دسته جمعی ۴ درصد کاهش پیدا کرده است و در بخش تصادفات جرحی درون شهری ٢١ درصد و برون شهری ١٧ درصد کاهش در شهرستان داشته ایم. 

فرماندار نیشابور با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت در سال جاری مجموع مبلغ ٣ هزار و ١١٢ میلیارد ریال اعتبار در قالب ١١٠ پروژه عمرانی با اعتباری معادل یک هزار و ۴١۶ میلیارد ریال تکمیل شده اعلام کرد: طرح های اشتغال زایی با ایجاد ٣ هزار و ٨٨٨ شغل در بخش های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و اشتغال خانگی با اعتباری معادل یک هزار و ۶٩۶ میلیارد ریال پروژه ها انجام شده است، که از مجموع این مبلغ یک هزار و ١٢١ میلیارد ریال از منابع دولتی و مبلغ ۵٧٢ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شده است و مبلغ یک هزار و ۴١٩ میلیارد ریال دولت از محل تسهیلات بانکی هزینه شده است. 

قامتی در خصوص حوزه معاونت سیاسی و امنیتی اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر یازده تشکل و حزب سیاسی در نیشابور در حال فعالیت هستند که از این تعداد ٧ تشکل فعال مجوزهای لازم را اخذ کرده اند. 

وی با اشاره به حوزه اجتماعی در خصوص تشکل های مردم نهاد خاطر نشان کرد: در شهرستان ٨٨ تشکل، پروانه فعالیت را دریافت کرده که از این تعداد ٨۵ سازمان مردم نهاد موفق به دریافت پروانه شده اند، در حال حاضر ۴٣ سمن فعال در شهرستان است که ٩ مورد نیمه فعال و ١۴ سمن غیر فعال هستند یک سمن منحل شده و پروانه یک سمن نیز باطل، یک سمن در حال دریافت مجوز و ١۶ سمن در حال ثبت هستند. 

قامتی با بیان اینکه باید برنامه محور حرکت کرد و باید اولویت بندی جرائم و آسیب های اجتماعی احصا شود و بر اساس احصا انجام شده به ترتیب ١٠ جرم اول آسیب های اجتماعی شهرستان را به اینصورت عنوان کرد: سرقت، نزاع و درگیری، مواد مخدر، جرایم اقتصادی، تهدید و اجرا، اختلافات خانوادگی، جرایم سایبری، مفاسد اخلاقی، جرایم ملکی و قاچاق از ١٠ جرم و آسیب های اولیه شهرستان نیشابور هستند. 

وی با اظهار خرسندی اعلام داشت: سال ٩٧ به ٩٨ در حوزه طلاق ۴ ممیز ٩١ درصد افزایش داشته ایم این در حالی است که از ابتدای سال‌جاری ١۶ ممیز ٩٢ درصد نسبت به سال گذشته کاهش طلاق را شاهد بوده ایم همچنین از ابتدای سال‌جاری نسبت ازدواج بالغ بر ٨ درصد کاهش پیدا کرده است در حالیکه این رقم سال گذشته نسبت به سال ٩٧ حدود ٧ درصد بوده است. 

فرماندار نیشابور با اشاره به همبستگی مردمی در برابر کرونا یادآور شد: مبلغ ١۴ میلیارد و ۵٩١ میلیون ریال مشارکت درخشان فولاد خراسان به همراه شهروندان و کارکنان در همبستگی برابر کرونا بوده است همچنین طی این مدت با همت نیروی مقاومت بسیج یک میلیون و ٧٠٠ هزار قطعه ماسک تولید شد، در حوزه ضدعفونی کردن، کنترل ورود و خروج شهر، بازدید و نظارت سطح شهر انجام و ۶۰ هزار بسته معیشتی مدیریت و توزیع شد.

قامتی ادامه داد: با کمک و همت کمیته حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی، دامداران و ماموریت نیروی مقاومت بسیج در مجموع مبلغی بالغ بر ١۴٠ میلیارد ریال اقداماتی شایسته در شهرستان صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه آب از جمله دغدغه های شهرستان نیشابور است، میزان آب مصرفی شهرستان در بخش های مختلف را چنین عنوان کرد: از میزان ۴٢٣ میلیون متر مکعب آب مصرفی شهرستان؛ ٣٨۶ میلیون متر مکعب در حوزه کشاورزی، ٢٠ میلیون متر مکعب در حوزه شرب و بهداشت، حدود ٧ میلیون متر مکعب در حوزه صنعت و ٩ میلیون متر مکعب در حوزه خدمات مورد استفاده و مصرف قرار می‌گیرد. 

قامتی اظهار داشت: در حوزه اشتغال ۴ هزار و ٧۶٧ نفر بوده است که بر اساس اعلام دستگاه‌های اجرایی شهرستان تعداد ۶ هزار و ۴٣۵ نفر جذب به این معنا که ١٣۵ درصد تحقق جذب اشتغال را در شهرستان داشته‌ایم همچنین تعداد اشتغال در سامانه ملی طی سال جاری ۶ هزار و ٢٠٩ نفر منظور شده که بر اساس اعلام دستگاه های اجرایی یک هزار و ٢۴۶ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز