خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین:

حفظ سلامت مردم در عزاداری محرم ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۷۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در برنامه‌ها و مراسم عزاداری محرم حفظ سلامت مردم ضروری و باید دراولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در کارگروه استانی ساماندهی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر که با حضور جمعی از مسئولان در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا مخالف برگزاری عزاداری محرم نبوده و تلاش می‌شود با در نظر گرفتن سلامت مردم بیشترین بهره را از محرم امسال داشته باشیم.

دادستان قزوین بیان کرد: مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و با تعداد محدود می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

قاسمی افزود : دستگاه‌های دولتی ، نهادها و مداحان نیز بر نحوه عزاداری و نظارت بر پروتکل‌ها مسئولیت دارند و باید از هر گونه اجتماع که موجب سرایت ویروس می‌شود، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه جابجایی و حرکت هیات های مذهبی در خیابان‌ها ممنوع است ، اضافه کرد: هیات ها در روز تاسوعا و عاشورا از تردد در محلات  دیگر خودداری کنند تا موجب شیوع ویروس کرونا نشوند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: نیروی انتظامی باید بر نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند ، عزاداران در حسینیه‌ها و محلات مختلف تقسیم شوند تا موجب تراکم نفرات در هیات ها نشود و نباید در یک مکان تجمع بزرگ تشکیل دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع ویروس کرونا شده و سلامت مردم را تهدید کنند ،برخورد جدی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز