خبرگزاری کار ایران

تقی زاده مطرح کرد:

عزاداری سیدالشهدا بزرگترین وقف موقوفات رضوان/ هتل‌های وقفی محل درآمد این موقوفه هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۶۵

تولیت موقوفات رضوان با بیان اینکه عزاداری سیدالشهدا بزرگترین وقف این تولیت است، گفت: اهتمام ویژه‌ای در خصوص کمک به ایتام و مستمندان ، عزاداری سیدالشهدا (ع) ، آزادی زندانیان، اشتغال زایی افراد نیازمند و تولید محصولات مانند الکل و ماسک برای حاشیه شهر داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌محمد تقی‌ زاده در تشریح برنامه‌های موقوفات رضوان در سال ۹۹ با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموعه موقوفات رضوان در سراسر کشور املاک و دارایی‌های بسیاری دارد که وقف خاص شده است.

وی افزود: ما موقوفاتی را از جنوب تا شمال کشور داریم که درآمدهای آن بیشتر صرف آزادی زندانیان، اشتغالزایی و تولید تجهیزات بهداشتی مانند الکل و ماسک برای حاشیه شهر و همچنین عزاداری سیدالشهدا(ع)،‌ چاپ قرآن و کتب مرتبط با اهل بیت(ع) و... می‌شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه در شش ماهه آینده اشتغال زایی در بحث تولید الکل و ماسک را برای حاشیه شهر خواهیم داشت، افزود: همچنین اهتمام ویژه‌ای به این امر داریم که برنامه ای ویژه برای عزاداری امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و زیر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کنیم.

تولیت موقوفات رضوان در پاسخ به این پرسش که این موقوفات از چه زمانی تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: موقوفات رضوان سال 86 تاسیس شد و هم‌اکنون 46 پلاک وقفی را در سراسر کشور دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین موقوفه‌ این مجموعه در مشهد واقع شده است، اظهار کرد: این موقوفه نزدیک به عزاداری سیدالشهدا(ع) است و هر سال مراسم بزرگی از عواید آن برگزار می‌شود که امسال خاص تر از هر سال برنامه خواهیم داشت.

تقی‌زاده با اشاره به برخی موقوفات موجود در شهرستان‌ها اظهار کرد: عواید این موقوفات در همان شهرستانی که در آن واقع شده هزینه می‌شود تا سبب رشد آن منطقه شود.

تولیت موقوفات رضوان یکی دیگر از برنامه های امسال را تولید ماسک و الکل ضدعفونی دانست و گفت: این کار برای مقابله با بیماری منحوس کرونا کمک ویژه ای به افراد بی بضاعت و کم توان در حاشیه شهر خواهد کرد. 

وی اظهار کرد: ما از مردم می‌خواهیم که هرچه می‌توانند به موقوفات کمک کنند تا نیات خیر واقفین عملی شود زیرا با این کار جامعه به نتایج خوبی می‌رسد و ما شاهد خیر و برکت در زندگی خواهیم بود.

تولیت موقوفات رضوان با اشاره به برخی فعالیت‌های جانبی این مجموعه خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم به نیات کمتر توجه شده نیز بپردازیم و امروز در خصوص عزاداری حضرت زهرا(س) و نشر کتاب با موضوع عترت و اهل بیت(ع) نیز موقوفات خاصی را به این موضوع اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در آمدهای این موقوفه بیشتر از هتل‌های وقفی کسب شده و تقریبا 10 درصد از آن صرف آزادی زندانیان و امور فرهنگی و همچنین اشتغال زایی و کمک به ایتام و مستمندان می شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه در بحث توسعه مساجد نیز این موقوفه فعالیت دارد گفت: در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی مثل زاوه در تربت جام در این زمینه کارهایی انجام گرفته است.

تولیت موقوفات رضوان همچنین از آزادی یکی از زندانیان محکوم به اعدام گیلانی که از سوی دفتر امام جمعه مشهد معرفی شده بود، در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز