خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خراسان رضوی مطرح کرد:

عملکرد نامناسب بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۹۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا در استان مناسب نبوده به طوری که برخی بانک‌ها ضامن کارمند از متقاضی خواسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته است که تاکنون ۵.۷ درصد از تسهیلات ابلاغی به این استان و ۲۱ درصد از تسهیلات درخواستی به مشمولان پرداخت شده است.

سنجری افزود: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۱۹ پرونده با اشتغال ۷۳ هزار و ۱۵۳ نفر و تسهیلات درخواستی ۸۰۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان از مشمولان دریافت تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا در سامانه کارا ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۷۳ پرونده با اشتغال ۲ هزار و ۶۸ نفر و تسهیلات درخواستی ۲۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: ۳۴ هزار و ۵۴۶ پرونده باقیمانده با اشتغال ۷۱ هزار و ۸۵ نفر و تسهیلات درخواستی ۷۷۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان توسط بانک‌ها در حال بررسی است که از مجموع تسهیلات درخواستی ۱۶۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند.

سنجری افزود: این استان در زمره استان‌های دارای بیشترین تقاضا در دریافت تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا قرار دارد اما در میزان پرداخت رتبه استان بین ۱۰ تا ۱۵ در نوسان است.

وی اظهار داشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا در استان مناسب نبوده است به طوری که برخی بانک‌ها ضامن کارمند از متقاضی خواسته‌اند در صورتی که به هیچ وجه چنین چیزی در شیوه نامه دیده نشده است.

سنجری دریافت ۲۵۰ هزار ریال هزینه کارشناسی، استعلام تقسیط معوقه، فتوکپی برگ سبز و صورت برداری از وسایل محل کسب و کار، مطالبه سند تاکسی، معرفی ضامن، لیست بیمه، سپرده گذاری به میزان ۱.۳ برابر مبلغ وام درخواستی را نمونه‌ای از شکایات متقاضیان از بانک‌های عامل تسهیلات کرونا ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای متضرر از کرونا تمدید شده به طوری که بنگاه‌های دارای کد بیمه تا نیمه شهریور ماه امسال و بنگاه‌های فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت دارند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز به مسوولان دستگاه‌های اجرایی که خود مسوول یا نمایندگان آنها در نشست حضور نداشتند تذکر جدی داد و گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خود یا نمایندگانشان در نشستهای این کارگروه حضور یافته و نسبت به عملکردشان در خصوص رسیدگی به متقاضیان تسهیلات حمایتی دولت پاسخگو باشند.

علی رسولیان افزود: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند نسبت به جذب تسهیلات ویژه آسیب دیدگان ناشی از کرونا حساس باشند و به هر شیوه ممکن متقاضیان را نسبت به مزایای این تسهیلات آگاه کرده و آنان را به ثبت نام در سامانه کار برای دریافت تسهیلات ترغیب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات ویژه آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در استان به هیچ وجه خوب نیست و خراسان رضوی در این زمینه از متوسط کشوری کمتر است و بروز این مهم یا از اهمال کاری دستگاه‌های اجرایی در اطلاع رسانی به متقاضیان یا از سختگیری در پرداخت تسهیلات توسط بانکها نشات می‌گیرد.

رسولیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی همواره جزو استان‌های برتر در جذب تسهیلات بوده است لذا باید این شرایط را برای استان حفظ کرد و با عزم و مطالبه گری جدی‌تر در مهلت داده شده برای جذب این تسهیلات، خراسان رضوی را جزو پنج استان اول کشور قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز