خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

البرز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفت/رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم الاجراست

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۶۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با عنوان اینکه استان البرز در وضعیت زرد قرار گرفت، گفت: با توجه به برگزاری کنکور سراسری، آغاز دهه محرم، بازگشایی زود هنگام مدارس و برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت شود با وضعیت بحرانی شیوع ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا روبرو می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کریم امروز در نشست خبری و تقدیر از خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان استان البرز، گفت: فعالیت مدافعان سلامت، انتقال اخبار توسط بخش رسانه و اعتماد مردم و باور بر شکست کرونا مهمترین عوامل در کنترل این بیماری بود.

کریم حضور خبرنگاران را در کنترل کرونا حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: خبرنگاران مهمترین پل بین ما و مردم  برای انتقال اطلاعات و اخبار بودند.

البرز در وضعیت زرد قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با عنوان این خبر که استان البرز از دیروز از وضعیت قرمز خارج شد، اظهار داشت: شهرستان طالقان در وضعیت سفید و سایر شهرستانهای البرز با کاهش ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت.

وی با انتقاد از تعصباتی که جان شهروندان را با خطر مرگ روبرو کند، ادامه داد: لازم است با جدیت، وضعیت زرد در البرز به سمت سفید هدایت شود اما با توجه به نزدیکی محرم، چنانچه پروتکل های بهداشتی، رعایت نشود مجدد با فراوانی شیوع کرونا و بحرانی شدن وضعیت شیوع بیماری روبرو خواهیم شد لذا لازم است علاوه بر عدم تجمع در مراسم دهه محرم، تذکرات بهداشتی با جدیت دنبال شود.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری

این مسئول با عنوان اینکه کرونا همیشه در کمین است و نباید آن را دست کم گرفت، برگزاری کنکور را بسیار مهم خواند و گفت: با تمام توان و نظارت جدی باید کنکور برگزار شود تا به همه ثابت کنیم و عهد ببندیم که نمی‌خواهیم به روزهای شرایط قرمز برگردیم.

کریم با تاکید بر اینکه وقتی باهم باشیم از پس بزرگترین سختی ها بر می آییم و وقتی با هم نباشیم مشکلات برما فائق و چیره می شوند، اذعان داشت: با توجه به زمان بازگشایی زودهنگام مدارس و مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در شهریور ماه برگزار می شود باید برای پیشگیری از شیوع بحرانی کرونا با اتخاذ سیاست های ملی که متعاقبا اعلام می شود، تمام جوانب احتیاط و بهداشتی، رعایت شود.

‍ ‍آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان البرز 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ماه، ۶۶ بیمار با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی افزود: مجموع کل  موارد بستری شامل (قطعی ، محتمل و مشکوک) از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز    ۱۴ هزارو ۲۴۳ نفر  بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۶۰نفر مورد قطعی مثبت  و بستری بوده اند. 

کریم با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۴۶۱ نفر شامل موارد (قطعی، محتمل و مشکوک) در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد  ۲۰۲ نفر بیمار قطعی کووید 19 می باشند. 

رئیس دانشگاه عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴۴۱ نفر سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی  استان با علائم مشکوک مراجعه کرده اند که ۶۶ مورد در بیمارستان ها بستری شده اند .

کریم با اشاره به اینکه تعداد  ۱۱۱ بیمار بستری شده جوان و پایین تر از سن پنجاه سال هستند تصریح کرد : تعداد بیماران بستری شده بد حال در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۳ نفر رسید. 

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار کرونا جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری  در استان به ۸۶۰ نفر رسید .

کریم در پایان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۲ هزار و ۹۰۱ نفر  از مراکز درمانی ترخیص و خوشبختانه  طی ۲۴ ساعت گذشته  ۷۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز