خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی گلستان:

پرونده "سها رضا نزاد" از همان ابتدا جنایی نبود

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۸۸۹

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: از همان ابتدا بررسی شواهد و قرائن نشان می‌داد که پرونده خانم «سها رضانژاد» جنایی نیست.

به گزارش ایلنا، مجتبی مروتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از اعلام خبر گمشدگی یک خانم طبیعت گرد در ارتفاعات جهان‌نما شهرستان کردکوی، پیگیری سرنوشت این خانم به‌طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع در فضای مجازی بوجود آمد، شخصاً پرونده را بررسی و بر بازجویی‌ها نظارت کردم و حتی چندین روز در منطقه حضور داشتم. در تحقیقات پلیس حتی یک انگیزه کوچک منجر به وقوع جنایت در این پرونده به دست نیامد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ جرمی در روستاهای اطراف آن منطقه رخ نداده بود، تصریح کرد: علاوه بر این امکان نداشت جرمی رخ داده باشد و همه ۳۴ نفری که همراه این خانم در گروه طبیعت گری حضور داشتند، آن را از ما پنهان کنند. اگر علیه این خانم اتفاقی رخ می‌داد حتماً به گوش اعضای گروه می‌رسید.

مروتی تصریح کرد: ما همواره معتقد بودیم که محتمل‌ترین خطری که این خانم را تهدید می‌کرد، طبیعت خشن منطقه بود. کمپ این گروه در ۲۰ متری پرتگاه دایر شده بود. لذا حادثه نزدیک‌ترین فرضیه در این ماجرا بود و تا آخر آن را ادامه دادیم.

وی با اشاره به موضوع مصرف قرص توسط این خانم، گفت: این خانم در دو مرحله یکبار در اتوبوس و یکبار در ساعت ۴- ۵ صبحی که حادثه رخ داده، قرص خواب مصرف کرده است. قرص خواب در کیف شخصی این خانم پیدا شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به کشف جسد منتسب به «سها رضانژاد»، گفت: دقیقاً همان لباسی که در تصاویر گوشی این خانم وجود داشت، بر تن جسد است لذا این جسد به احتمال قوی متعلق به خانم سها رضانژاد است. البته جواب قطعی بعد از انجام آزمایش DNA مشخص می‌شود.

مروتی در خصوص جزئیات احتمالی این حادثه، اظهار کرد: فرضیه محتمل این است که این خانم حدود ۶۰۰ متر به سمت رودخانه‌ای که منجر به آبشار می‌شده رفته و از آنجا به پایین پرت شده است.

وی در پاسخ به سوال  خبرنگاری مبنی به غیرمنطقی بودن این مسئله با توجه به اینکه این خانم تنها بوده و رودخانه با کمپ فاصله داشته، گفت: تحقیقات از خانواده، بستگان و بررسی گوشی این دختر نشان می‌داد که او بسیار ماجراجو و نترس بود. روز قبل از حادثه این دختر دقیقا در لبه پرتگاه چند صد متری کنار کمپ، چندین عکس سلفی گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان باری دیگر بر جنایی نبودن این پرونده تأکید کرد و افزود: جمجمه و گردن جسد کشف شده شکسته است که نشان از پرت شدن از ارتفاع دارد. حتی بطری آب در کنار جسد وجود داشت.

مروتی گفت: متأسفانه مدیریت فضای مجازی در این موضوع با شماره‌ای که پخش شد، به دست خانواده و دوستان این خانم افتاد و همه حتی رمال و فالگیر در این پرونده نظر داشتند اما اخبار رسمی از سوی ما انتشار پیدا نمی‌کرد. با این کارها امکانات استان را زیر سؤال می‌بردند، در حالی بالغ‌بر ۲۰۰ نفر در منطقه حضور داشتند و همه تلاش خود را انجام می‌دادند.

جسد منتسب به «سها رضانژاد» صبح جمعه ۱۷ مرداد در منطقه چکل سر جنگل شموشک شهرستان کردکوی پیدا شد. این دختر ٢٧ ساله طبیعت‌گرد مدتی قبل در ارتفاعات جهان نمای شهرستان کردکوی مفقود شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز