خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

۷۱ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا بالای ۶۰ سال سن دارند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۴۸

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا در کردستان بیش از ۶۰ سال سن دارند و قریب به ۷۱ درصد جانباختگان کرونا مختص به همین رده سنی است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم قادری در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در کردستان به تفکیک جنسی، اظهار کرد: ۵۵ درصد مبتلایان در استان مرد و ۴۵ درصد زن هستند.

وی با بیان اینکه ۲ درصد مبتلایان به کرونا در استان کردستان کودکان زیر ۱۵ سال قراردارند، افزود: ۲ درصد از شمار فوت‌شدگان کرونا در استان کودکان هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: میانگین سنی ۵۷ درصد مبتلایان به کرونا در استان ۱۵ تا  ۴۵ سال است که ۸ درصد از مجموع فوتی‌های استان در این رنج سنی قراردارند.

 قادری با اشاره به اینکه ۳۴ درصد آمار مبتلایان در استان افراد ۴۶ تا ۶۰ ساله هستند، ذکر کرد: این رده سنی ۱۹ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا در کردستان بیش از ۶۰ سال سن دارند، افزود: قریب به ۷۱ درصد جانباختگان کرونا در استان کردستان بیش از ۶۰ سال سن داشته‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از مجموع کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، ۳۸ درصد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، ۳۵ درصد بدون بیماری زمینه‌ای، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت، ۶ درصد بیمار سرطانی، ۴ درصد بیماری ریوی، ۴ درصد بیماری کلیوی، سه درصد بیماری مزمن عصبی، یک و نیم درصد بیماری کبدی و یک درصد ضعف سیستم ایمنی بوده ‌اند.

 قادری بیان کرد: ۳۱ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان زنان و ۶۹ درصد آن مردان هستند.

وی افزود: ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان کردستان ساکن شهر و ۱۵ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، قریب به ۳۲ درصد آمار جانباختگان کرونا ساکن روستا و ۷۸ درصد آن ساکن‌ شهرهای استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز