خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه فضائیه تاکید کرد:

برخوردهای قضایی نباید به بیکاری کارگران بینجامد/ تسهیل و گره گشایی از موضوع تولید و تحقق جهش تولید سیاست جدید قوه قضاییه است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۰۸

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر این نکته که هر گونه برخورد با عاملان فساد یا تخلف نباید منجر به بیکاری کارگر و یا تعطیلی خط تولید شود از روسای دادگستری های کل استانهای کشور خواست با حفظ حریم و شان حقوقی خود ضمن تشکیل جلسات مختلف با مسئولان استانی نسبت به احصاء و رفع مشکلات مردم بکوشند .

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت : امروز دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با اعمال فشار بر اقتصاد ومعیشت کشور ، مردم‌متدین ، انقلابی و دین مدار ما را به ظن خود از پای درآورد ، اما ملت ما در مقابل این فشارها نه تسلیم می شود و نه کوتاه می آید ، بلکه با همراهی ، برنامه ، کار و تلاش بیشتر مسئولان در مقابل تمام این زیاده خواهی ها مقاومت نموده و دشمن را ناامید خواهد ساخت .

وی اضافه کرد : بی تردید ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن مشکلات و هزینه هایی را برای ما ایجاد نموده است اما خوشبختانه ایستادگی چهل ساله در برابر تمام فشارها ، تحریم ها ، ناملایمات و جنگ هشت ساله سبب شده است تا امروز ملت و کشور ما هم در کلام و هم در اقدام بسیار موثر تر و جلوتر از سالهای گذشته باشد .

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر گذر کشور از انواع مشکلات و قرار گرفتن در جایگاهی بالاتر به شرط توکل و اعتقاد به وعده های الهی گفت : بی شک ما از تمامی این مشکلات به شرطی عبور خواهیم کرد که در گام اول به وعده های الهی اعتماد نموده و سختی ها را تحمل نماییم و شک نداشته باشیم که وعده ی الهی در استقامت و پیروزی ، محقق خواهد شد .

محسنی اژه ای دومین شرط برای موفقیت و پیروزی را اقتدا به ولی دانست و عنوان کرد : تجربه ی تاریخی نشان داده است که هر جا به ولی زمان اقتدا نموده و بدنبال ایشان حرکت کردیم ، موفق بوده و گامی به جلو برداشته ایم ، پس بعد از توکل به خدا ، حرکت در پشت سر ولی امر ، شرط لازم و واجب برای پیروزی و موفقیت و عبود کشور ازتنگناهاست

وی از همراهی ، همدلی و اتحاد نیز بعنوان شرط سوم برای عبور از مشکلات و پیروزی یاد کرد و اظهار داشت : اگر در امور هم افزایی نموده و همدل باشیم بی شک خداوند سبحان نیز یاریگر ما بوده و موفقیت از آن ما و جماعت خواهد بود .

 محسنی اژه ای دیگر شرط موفقیت کشور را داشتن روحیه ی جهادی و انقلابی ذکر کرد و تصریح نموده: یکی از نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف و دیدارهای گوناگون با گروهها و طیف های مختلف کشور حفظ روحیه ی انقلابی و جهادی و تقویت آن می باشد گه بی شک اگر بخواهیم با هزینه ی کمتر در مقابل دشمنان ایستادگی نموده و مقاومت نماییم چاره ای جز داشتن روحیه ی انقلابی و تحول خواه و انجام کار جهادی و مجاهدانه نیست .

معاون اول قوه قضائیه کشور در ادامه بر لزوم همراهی و همکاری سه قوا در گره گشایی از مشکلات مردم و کشور تاکید کرد و افزود : قوه قضائیه برای گره گشایی از کار مردم و کمک به دولت و مجلس در صحنه باشد و دولت و مجلس نیز از توان حداکثری قوه قضائیه استفاده کنند ، چرا که اگر با هم باشیم بطور قطع و یقین دشمن را شکست داده و پیروز خواهیم شد .

محسنی اژه ای اضافه کرد : قوه قضائیه با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و لزوم بکار گیری جوانان و اعتماد به آنان در عین استفاده ی حداکثری از تجربه ی بزرگان و پیشکسوتان برای انجام تحول مورد نظر بدنبال ایجاد میان بر و راه کوتاه جهت گره گشایی از مردم و افزایش رضایت آنان در راستای رضایت حق تعالی است که بدینوسیله آحاد مختلف و اقشار گوناگون جامعه با هزینه ی کمتر و در مدت زمان کوتاه تر به حق خود دسترسی پیدا نمایند .

محسنی اژه ای با تاکید بر این نکته که قوه قضائیه برای خدمت بیشتر به مردم از تمام ظرفیتهای انسانی و امکاناتی خود بهره مند خواهد شد ، گفت : برای تحقق این مهم خوشبختانه اسناد بالا دستی و راهبردهای لازم تهیه گردیده و اقدامات عملیاتی و زمانبندی مورد نظر تبیین شده است .

ایشان اضافه کرد قوه قضائیه در اجرای سیاست های تحولی خود در ابتدای سال ۱۳۹۸ ، خوشبختانه با اقدام جهادی و شبانه روزی پرسنل پر تلاش خود توانسته است تا مطابق با برنامه ی تدوینی خود به پیش رفته و علی رغم مشکل شیوع کرونا که قدری انجام این امر را با تاخیر مواجه نمود اما با اصلاح ساختارهای مختلف و اجرای برنامه های خود از این برنامه عقب نمانده است .

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست قوه قضائیه در امر تسهیل و گره گشایی از موضوع تولید و تحقق جهش تولید که از مطالبات رهبر معظم انقلاب در شعار سال امسال است گفت : امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر به تولید داخلی و انجام جهش در ارائه ی خدمات و تولیدات نیازمند است و در این راستا ادارات کل دادگستری استانهای سراسر کشور این اختیار را دارند که هر مسئله و مشکل در راستای تحقق این امر را در گام اول در سطح استان برطرف نموده و در مراحل بعدی به مراجع بالاتر انتقال دهند .

وی تصریح کرد : جهت انجام این امر ، ستاد ها و کارگروههای مختلفی هم در داخل و هم در خارج از قوه قضائیه تشکیل گردیده و تلاش می شود تا هر گونه مانعی در مسیر تحقق این هدف از میان برداشته و امور مربوطه به نحو مطلوب به انجام رسد ..

محسنی اژه ای گره گشایی از کار مردم را بالاترین عبادت ذکر کرد و آن را یکی از معروفات مهم جامعه ی اسلامی دانست و بر ضرورت اجرای این مهم با تمام توان و توسط همه ی مسئولان در تمام قوا تاکید کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز