خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خبرداد:

تعویض غیرحضوری دفترچه درمانی تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان استان/ مردم از مراجعه حضوری خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۲۳۲

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برای تسهیل امور و صرفه جویی در وقت مراجعان و با توجه به شیوع کرونا امکان درخواست الکترونیکی تعویض دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر سمساری  با بیان اینکه افزایش سطوح دسترسی و تسهیل امور مخاطبان با استفاده خدمات الکترونیک از رویکردهای مهم سازمان طی سال‌های اخیر است، افزود: خدمات تمدید و تعویض دفترچه درمانی بیش از یک سوم مراجعات حضوری به واحدهای اجرایی را به خود اختصاص می دهد که در راستای کاهش مراجعه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام شیوع کرونا، اعتبار دفاتر حذف شده و اعتبار سنجی الکترونیکی جایگزین آن شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، مهر تمدید اعتبار دفاتر درمانی با استعلام از سامانه‌های تحت وب و USSD در تمامی مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد، جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه تعویض دفاتر درمانی تا حذف کامل دفترچه درمانی و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تداوم خواهد داشت، گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با ثبت نام در سامانه، از طریق منوی خدمات درمانی و دفترچه درمانی، نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام کنند.

سمساری ادامه داد: در این راستا، همکاران واحد اجرایی مربوطه، نسبت به چاپ و آماده سازی دفترچه درمانی اقدام کرده و متقاضیان به محض مراجعه و ارائه دفترچه قدیمی، در کمترین زمان، دفترچه درمانی تجدید شده را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حذف دفاتر درمانی کاغذی و اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از برنامه‌های اصلی سازمان طی ماه‌های آینده است، از بیمه گذاران سازمان تامین اجتماعی خواست به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، از خدمات الکترونیکی سازمان استفاده کرده و تا حد امکان از مراجعه حضوری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز