خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های کرج در گفت و گو با ایلنا:

خواستار اعمال شرایط غسل میت با تدابیر جدید هستیم/ منتظریم تا سازمان بازرسی استان به استعلام ما پاسخ دهد/برخی طاهرین آرامستان‌های کرج مشکوک به کرونا شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۳۲

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: با توجه به فراگیری بیماری کرونا در بین طاهرین آرامستانها، برای اطمینان بیشتر، از درستی یا نادرستی عدم انتقال ویروس بیماری از فرد فوت شده به زندگان ،درخواست شد تا برای شرایط غسل میت، تدابیر جدید، اعمال شود.

حمیدرضا عسگری در گفت‌ و گو با ایلنا به انجام آزمایش PCR، برای کل پرسنل و نیروهای خدماتی اعم از شرکتی و قراردادی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این آزمایش مشخص شد 90درصد کل پرسنل آرامستان بهشت سکینه سالم و 10درصد مشکوک به کرونا بوده که نیازمند آزمایش کامل هستند. 

عسگری با اشاره به تنها شهید خدمت در بین همکاران طاهر در غسالخانه بهشت سکینه با ابراز نگرانی از اینکه اگر ابتلا در آرامستان زیاد شود، کار مردم زمین می ماند، تصریح کرد: در ابتدای کرونا وزارت بهداشت در انتقال و دفن اجساد کرونایی، دستورالعمل و پروتکل سخت و ویژه ای داشت که طی ماه‌های گذشته به مرور تغییراتی بر آن اعمال شد.

اموات کرونایی کنار دیگر اموات شسته می شوند

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: غسل میت کرونایی با شرایط ویژه از "تیمم" شروع و تا چند ماه گذشته، توسط طاهرین داوطلب در "بهشت علی (ع)" انجام می شد که با توجه به زمان طولانی، برای بازماندگان مشکلاتی به همراه داشت.

عسگری ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور طی جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولان ادارات بازرسی استانها، برگزار شد، اعلام کرد که از اجساد کرونایی انتقال ویروس بیماری، صورت نمی گیرد لذا مقرر شد مراحل غسل میت در آرامستان بهشت سکینه انجام شود که  این کار با رضایت نیروهای غسال و با این نگرش که انتقال بیماری از اجساد کرونایی وجود ندارد، ادامه یافت .

عسگری اضافه کرد: اما با وجود رعایت اجباری پروتکل های بهداشتی،متوجه شدیم  با کمال تعجب نیمی از همکاران مبتلا شدند. هرچند ممکن است این افراد خارج از محیط کار مبتلا شده باشند اما بنا بر حسب وظیفه، موضوع را پیگیری کردیم.  زیرا اگر روال کار به همین شکل باقی بماند، قطعا در آینده نزدیک، تمام همکاران غسالخانه و سایر پرسنل اداری و خدماتی، درگیر ویروس کرونا خواهند شد.

وی تصریح کرد:پیگیری ما در مرحله نخست  استعلام از سازمان بازرسی استان  بود که موضوعِ درستی یا نادرستی عدم انتقال ویروس بیماری از فرد فوت شده بررسی شود که هنوز پاسخی از این سازمان دریافت نکردیم.

وی اضافه کرد : اگر فراگیری ابتلا در غسالخانه های کشور ادامه یابد و احتمال انتقال ویروس از میت ثابت شود لازم است از سوی   مراجع دینی کشور تصمیمات  جدیدی  اتخاذ شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: هرچند  با توجه به انتقال اجساد کرونایی در سالن معراج آرامستان بهشت سکینه، همه اموات اعم از کرونایی و غیر از آن با رعایت پروتکل های ابلاغی، غسل میت می شوند.

رعایت کامل پروتکل بهداشتی در غسالخانه

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان پیک دوم شیوع کرونا، اظهار داشت: با توجه به فضای پرخطر آرامستان بهشت سکینه از ابتدای کرونا زدن ماسک در فضای بسته الزامی است و در حال حاضر روزی 2 مرتبه، کل فضای سرپوشیده و ساختمان اداری این آرامستان، ضد عفونی می شود.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر 4 نفر طاهر داوطلب مرد و زن به طاهرین آرامستان بهشت سکینه کمک می کنند، گفت: به منظور ضرورت رعایت موارد بهداشتی، بالغ بر چهار نوع پوشش و لباس مخصوص حفاظتی و ماسک برای همکاران طاهر و کارگران تدفین تهیه شده که با توجه به فصل گرما و غیر قابل تحمل بودن آنها، استفاده از این پوشش، همچنان اجباری است.

اعمال محدودیت حضور مردم در آرامستان

این مسئول با اشاره به آغاز محدودیت های پیک دوم شیوع کروناویروس در آرامستان بهشت سکینه، گفت: از روز 26 تیرماه جاری، محدودیت رفت و آمد مردم و تعطیلی برگزاری مراسم در روزهای پنجشنبه و جمعه تا اطلاع ثانوی، اعمال شد و در این راستا، برگزاری مراسم خانوادگی اموات در سایر روزهای هفته و با رعایت فاصله اجتماعی، بلامانع است.

عسگری با عنوان اختصاص جایگاه ویژه برای اموات کرونایی، اظهار داشت: دفن تمام اموات کرونایی شهرستان کرج فقط در آرامستان بهشت سکینه (س) انجام می شود و چنانچه خانواده اموات متقاضی انتقال به شهر یا روستای دیگر باشند، بعد از تایید محل، میت کرونایی منتقل خواهد شد اما برای دریافت اموات کرونایی از سایر شهرستانها، آرامستان بهشت سکینه هیچ محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز